شناسهٔ خبر: 99653 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در نقاط مختلف کشور/ آب‌های جنوبی و شمالی مواج است

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ششم آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:امروز در استان‌های ایلام، لرستان کرمانشاه و کردستان بارش پراکنده باران رخ داده و  فردا با ورود سامانه بارشی جدید از غرب ابتدا در شمال غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی در استان‌های البرز، قزوین و تهران وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه فعالیت سامانه بارشی بیشتر خواهد شد و علاوه بر مناطق ذکر شده، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از استان‌های مرکزی کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. روز یکشنبه شمال غرب و غرب کشور، شمال خراسان‌های شمالی و رضوی، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار پراکنده و وزش باد را تجربه خواهند کرد. بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. 

رفیعی گفت: طی پنج روز آینده در مناطقی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان احتمال بارش باران و گاهی رعد‌وبرق و وزش باد شدید موقتی وجود دارد. روزهای جمعه و شنبه شمال خلیج فارس و روز شنبه غرب دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد است. حداکثر دما در تهران امروز به ۱۷ درجه و حداقل دما فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.