شناسهٔ خبر: 99675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماينده مردم اردبيل در مجلس شورای اسلامی:

آشيانه فرودگاه اردبيل بايد اجرايی شود / محور اردبيل – سرچم در مرحله تعريض و چهار خطه شدن است

خبر نائب رئیس مجلس - راه و شهرسازی اردبیل نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامی گفت: برای انجام پروازهای اول صبح و آخر شب در فرودگاه اردبيل شايسته است آشيانه فرودگاه اردبيل اجرايی و عملياتی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، علي نيكزاد نائب رئیس مجلس شوراي اسلامي با اعلام این مطلب اظهار كرد: سفر رئيس جمهور بهترين فرصت را براي توسعه استان فراهم كرد و در حقيقت يك سال كارها و اقدامات ما را جلو انداخته است.

وي مصوبات سفر را با همراهي ۲۰ دستگاه اجرايي در قالب ۱۰۲ طرح يادآور شد و تصريح كرد: هشت هزار و ۸۴۴ ميليارد تومان منابع دولتي و ۱۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات در اين سفر براي توسعه استان اردبيل مصوب شده است.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه در آستانه تصويب بودجه سال ۱۴۰۱ هستيم، اين سفر ما را از مزاياي بودجه سال آينده و همچنين منابع پيش‌بيني شده در رديف‌هاي مختلف بهره‌مند كرده و به نوعي توسعه استان را شتاب خواهد داد.

نيكزاد بازديد وزير راه و شهرسازي را از روند اجرايي راه آهن اردبيل يادآور شد و افزود: تاكنون ۱۰۳ كيلومتر ريل‌گذاري انجام شده و يا در مرحله اجراست كه قرار شد تا آخر آبان ماه اين ريل‌گذاري به شكل كامل و صد درصد انجام شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: مقرر شد اوايل آذرماه بازديدي را از راه آهن داشته باشيم كه به غير از دو تا سه مسير ما در بقيه مسيرها از روي خط ريلي حركت كرده و به نوعي آماده ريل‌گذاري جامع و كامل در مسير راه آهن اردبيل باشيم.

نيكزاد همچنين پرداخت مطالبات پيمانكاران را در پروژه عظيم راه آهن اردبيل – ميانه يادآور شد و اضافه كرد: محور اردبيل – سرچم نيز كه در مرحله تعريض و چهار خطه شدن است در قطعات يك تا سه به طول ۶۵ كيلومتر در حال اجراست كه بخش عظيمي از آن زير بار ترافيك رفته است.

وي بيان كرد: با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه و ارائه ضمانت‌نامه به بانك صادرات قرار است ۴۰۰ ميليارد تومان منابع براي اين پروژه تزريق شود.

نيكزاد به بازديد وزير راه و شهرسازي و مديرعامل فرودگاه‌هاي كشور از فرودگاه اردبيل اشاره كرد و ادامه داد: قرار شد تا دو ماه آينده باند اصلي فرودگاه به همراه سيستم روشنايي مجهز به كت دو راه‌اندازي شود و عمليات احداث آشيانه نيز براي پروازهاي اول صبح و آخر شب به انجام برسد.

وي نصب دستگاه يخ‌زدايي را در فرودگاه اردبيل به همراه ساير تجهيزات و امكانات يادآور شد و اظهار كرد: در بخش مسكن نيز مسئوليت با وزير راه و شهرسازي است و اميدواريم تا يك ميليون مسكن در طول سال در كشور اجرايي و عملياتي شود.