شناسهٔ خبر: 99685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان عنوان کرد:

پیش بینی ساخت سالانه ۲۴ هزارواحد مسکن جهش تولید در استان

مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان از پیش بینی وبرنامه ریزی سالیانه برای ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن در طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) ، مصطفی رضایی  اظهار کرد : مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در ۴ سال آینده باید ۴ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که از این سهم ها و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن به ازای هرسال ۲۴هزار واحد و در مجموع ۹۶ هزار و۵۹۶ واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است .

رضایی ادامه داد: طبق توافقات انجام شده در دوره های زمانی مختلف وبرای شهرهای مختلف ، با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده ومتقاضیان واجد شرایط در بازه های زمانی یک ماهه میتوانند ثبت نام کنند که  در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره ، دهگلان و شهر جدید چناره ، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است .

وی با اشاره به اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم اضافه کرد : در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین ومستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ  ۱۰مهرماه ۱۴۰۰  ان شاالله در بازه های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می آید .

رضایی خاطر نشان کرد :  براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود ۴هزار نفر در استان کردستان در این چهار شهر ثبت نام کرده اند اما خروجی نهایی براساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن ، پس از انجام پالایش های لازم و شناسایی متقاضیان موثر اتفاق خواهد افتاد .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت : در طرح جهش تولید مسکن الزام اولیه برای بازکردن سامانه و ثبت نام ، تامین زمین توسط ادارات کل و اعلام آن به وزارت راه و شهرسازی و ایجاد ظرفیت در سامانه و سپس بازکردن سامانه است .