شناسهٔ خبر: 99696 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور؛

تهران امروز بارانی همراه با وزش باد است/ چهارشنبه موج جدید بارندگی وارد کشور می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور آسمان امروز تهران را نیمه‌ابری تا ابری گزارش کرد و گفت: گاهی بارش‌ها پراکنده و همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه دما در ایستگاه مهر‌آباد به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هشتم آبان و روزهای آینده اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: ایستگاه فیروزکوه دمای کمینه سه درجه سانتیگراد زیر صفر و شیروان، بجنورد و چالدوران نیز دمای صفر درجه را داشتند که سردترین ایستگاه‌های کشور گزارش شدند.

این درحالی‌ است که به‌گفته وی، دیروز در قصر قند واقع در استان سیستان و بلوچستان و همچنین راسک، با دمای بیشینه ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

گودرزی درباره وضعیت بارندگی‌ها نیز گزارش داد: برای ۲۴ ساعت آینده در نوار غربی، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز برای قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان، قم و مرکزی، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را خواهیم داشت؛ این بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور روز یکشنبه نیز بارش در شمال غرب و شمال استان‌هایی همچون همدان، مرکزی، کرمانشاه و دامنه‌های جنوبی البرز را پیش‌بینی کرد و گفت: برای قزوین،‌ البرز و سواحل دریای خزر بارش‌ها تا روز سه‌شنبه به‌صورت پراکنده ادامه دارد.

با‌این‌حال وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه موج بعدی وارد کشور خواهد شد و باز هم در نوار شمالی شاهد بارندگی هستیم.

گودرزی علاوه‌براین برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در غرب و شرق کشور وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و افزود: در این روزها افزایش وزش باد را خواهیم داشت که منجر به خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.