شناسهٔ خبر: 99705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان:

بيش از دو هزار هكتار زمين برای احداث ۸۰ هزار واحد مسكن در اردبيل نياز است

خبر راه و شهرسازی اردبیل ( مدیرکل ) مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: برای احداث مسكن در قالب طرح جهش توليد مسكن به تعداد ۸۰ هزار واحد در استان اردبيل، دو هزار و ۲۳۷ هكتار زمين نياز داريم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبیل اظهار كرد: همكاران ما با تلاش جهادي سعي مي‌كنند تا در تحقق اهداف و برنامه‌هاي وزارت و دولت سيزدهم در حوزه مسكن برنامه‌ريزي‌هاي شايسته‌اي را انجام دهند كه در اين زمينه ما نيازمند صدور مجوز براي الحاق محدوده شهرها با هدف تأمين زمين هستيم.

وي ساخت و تحويل ۴۱ هزار واحد مسكن مهر را در استان اردبيل يادآور شد و تصريح كرد: در قالب طرح اقدام ملي مسكن پروژه‌هايي در اردبيل و ساير شهرها شروع شده ولي در مجموع قرار است ۸۰ هزار واحد مسكن با تأمين زمين به ميزان دو هزار و ۲۳۷ هكتار احداث و تحويل متقاضيان شود.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: در سال اول ۲۰ هزار واحد اجرايي خواهد شد كه ۵۹ هزار متر مربع زمين براي احداث اين واحدها نياز است كه ارزش اين زمين‌ها ۳۲۷ ميليارد تومان است.

حيدري افزود: برای عملیات احداث چهار هزار واحد ۴۶۸ هزار متر مربع زمين تأمين شده تا با برآورد هزينه دو هزار و ۵۷۴ ميليارد توماني اين پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: ما در داخل شهرها زمين خالي نداريم و مجبور هستيم زمين‌هاي جديدي را به شهرها الحاق كنيم كه در اين زمينه شوراي عالي معماري و شهرسازي مجوز لازم را تاكنون صادر نكرده است.

حيدري چالش ديگر در اجراي اين طرح را عدم ابلاغ پرداخت تسهيلات تا سقف ۲۵۰ ميليون تومان اعلام كرد و ادامه داد: در حالي كه دو هزار واحد در مرحله فنداسيون، اسكلت و سقف است،‌ هنوز وام ۲۵۰ ميليون توماني براي استان ابلاغ نشده است.

وي اضافه كرد: در حوزه بازآفريني شهري ۱۷ پروژه با ۲۴ ميليارد تومان منابع دولتي در حال اجراست و در احياي بافت فرسوده نيز هيچ‌گونه محدوديتي در پرداخت تسهيلات بانكي وجود ندارد.