شناسهٔ خبر: 99744 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی:

فرودگاه تبريز در ميزان پرواز و مسافر طی شش ماه نخست سال جاری، هفتم شد

فرودگاه تبریز تعداد پرواز و اعزام و پذيرش مسافر فرودگاه بين‌المللی شهيد مدنی تبريز در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتيب افزايش ۳۳ و ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه هفتم فرودگاه تبریز در میزان مسافر و پرواز در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت، گفت: بر اساس اعلام "گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران" کل پروازهای مسافری فرودگاه تبریز در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۹۵۵ پرواز بوده است که نسبت به ۴۴۸۸ پرواز شش ماهه نخست سال ۹۹ از رشدی ۳۳ درصدی برخوردار است.

آذری گفت: تعداد اعزام و پذیرش مسافر فرودگاه تبریز نیز در همین مدت ۱۱ درصد رشد داشته است و از ۵۰۰ هزار و ۵۱۳ نفر در نیمه اول سال گذشته به ۵۵۴ هزار و ۹۱۱ نفر در شش ماهه نخست سال جاری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی؛  وی در مورد میزان ارسال و پذیرش بار و پست از فرودگاه تبریز نیز گفت: در این حوزه نیز شاهد رشدی قابل توجه در نیمه نخست سال جاری هستیم بطوریکه میزان ارسال و پذیرش بار و پست از فرودگاه تبریز رشدی ۷۰ درصدی نسبت به نیمه اول سال گذشته را رقم زده است.