شناسهٔ خبر: 99745 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:

افزايش ۴۹ درصدی پروازهای فرودگاه شيراز طی شش ماهه نخست سال جاری

فرودگاه شیراز مديرکل فرودگاه‌های استان فارس از اعزام و پذيرش ۹۲۵ هزار و ۴۵۶ مسافر از فرودگاه بين‌المللی شيراز در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینكه جابه‌جایی مسافران داخلی و خارجی با افزایش ۱۹ درصدی روبرو شده است، اظهار کرد: در این مدت ۸۳۲ هزار و ۶۹۷ نفر در مسیر داخلی و ۹۲ هزار و ۷۵۹ نفر در مسیر خارجی سفر كردند.

در ادامه وی از افزایش ۴۹ درصدی پروازها در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: طبق آمارهای ارائه شده، ۱۳ هزار و ۴۴۸ نشست و برخاست از فرودگاه شیراز انجام شد كه از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۱۳ پرواز در مسیر داخلی بوده است.

 مدیركل فرودگاه‌های استان فارس همچنین با اعلام افزایش ۴۰ درصدی بار در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بیان داشت: در این مدت میزان بار جابجا شده نیز در مسیرهای داخلی و خارجی ۹ هزار و ۹۴۲ تن بوده است که میزان جابجایی بار داخلی ۷ هزار و ۵۵ اعلام شده است. 

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان فارس؛ وی با بیان  اینکه فرودگاه بین المللی شیراز رتبه سوم را به لحاظ پرواز در میان فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در شهریور ماه از آن خود کرده است، گفت: این فرودگاه در نشست و برخاست هواپیما با ۵ درصد رشد و در اعزام و پذیرش مسافران نیز با ۷ درصد رشد نسبت به شهریور سال گذشته روبرو بوده است.