شناسهٔ خبر: 99746 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور آمادگی برای بحران‌های احتمالی انجام شد:

برگزاری تمرين طرح اضطراری در فرودگاه اروميه

فرودگاه ارومیه تمرين طرح اضطراری با هدف آمادگی هرچه بيشتر ارگان‌ها و چگونگی مديريت بحران در زمان وقوع حادثه در فرودگاه شهيد باکری اروميه اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این تمرین که با سناریوی آتش سوزی در پست روشنایی باند آغاز شد ارگان های دخیل از جمله اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، آتش نشانی و نجات شهر، اداره فنی و مهندسی، حراست، یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه، شرکت هواپیمایی و شرکت هندلینگ کننده وارد صحنه شدند و به انجام وظایف تعریف شده خود پرداختند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، اجرای تمرین طرح اضطراری فرودگاه ارومیه در سال 1400 تمرین کامل بود که بدلیل شیوع کرونا بصورت محدود و با رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و با حضور مدیرکل فرودگاه بعنوان فرمانده عملیات و حسین خالصی نماینده دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برگزار شد.

محمدعلی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی پس از پایان تمرین در جلسه هماهنگی به منظور برسی نقاط ضعف و قوت، هدف از برگزاری این تمرین را هماهنگی، شناسایی نقاط ضعف احتمالی و آمادگی چگونگی مدیریت بحران در وضعیت اضطراری دانست.

قراملکی سناریوی انتخاب شده برای تمرین را متفاوت از سال های قبل دانست و هدف از انتخاب سناریوی آتش سوزی پست روشنایی باند را داشتن برنامه جهت تامین برق تجهیزات، سیستم های کمک ناوبری و روشنایی باند در مواقع بحران دانست.

وی در پایان با ارزیابی تمرین برگزار شده، اظهار امیدواری کرد: تجهیزات فرودگاه ارومیه به منظور تامین برق سیستم های ناوبری و روشنایی باند با توجه به دارا بودن برق اضطراری، ژنراتور سیار و برق ثانویه مشکلی برای ایمنی پروازها در زمان بحران بوجود نیاید.

به‌ گزارش روابط عمومی فرودگاه ارومیه؛ در ادامه نیز حسین خالصی نماینده دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: هدف از برگزاری تمرینات، ارزیابی سه پارامتر فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات بود که خوشبختانه اصول ذکر شده در تمرین اضطراری فرودگاه ارومیه با فرماندهی، فرمانده عملیات به نحو احسن اجرا شد.