شناسهٔ خبر: 99772 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر خبر داد:

احداث حدود ۴ هزار واحد مسکونی طی ‌سال‌جاری در بوشهر/۵۰ میلیاردتومان اعتبار برای پروژه‌های حوادثی استان هزینه شد/تصویب ۲۵ میلیاردتومان جدید برای اجرای پروژ‌های حوادثی

حمید حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر از اجرای حدود ۴ هزار واحد مسکونی طی سال‌جاری در استان بوشهر خبر داد و رقم اعتبار پرداختی و مصوب جدید را برای پروژ‌ه‌های حوادثی استان ۷۵ میلیاردتومان برشمرد.

حمید حیدری‌بریدی مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روندی از فعالیت‌های بنیاد را در خصوص اجرای طرح هادی روستایی و اجرای طرح‌های مسکن در آن استان، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر با اشاره به اینکه در اجرای طرح بهسازی و نوسازی محیط روستایی سهم استان برای سال جاری یکهزار و ۸۰۰ واحد و تسهیلات کم‌بهره اجرای این طرح به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: از یکهزار و ۸۰۰ واحدی که باید طرح بهسازی و نوسازی برای آنها به اجرا درآید، برای حدود یکهزار و ۴۴۴ واحد تشکیل پرونده انجام شده است که این تعداد متقاضی در حال معرفی به بانک‌ها برای عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی قرار دارند. نظارت این واحدها برعهده بنیاد مسکن است و زیرنظر نظام فنی-مهندسی روستایی اجرا می‌شود.

حیدری بریدی از دیگر طرح‌هایی را که در استان در حال انجام است طرح ویژه مسکن محرومان برشمرد و اعلام کرد: سهم استان یکهزار و ۵۰۰ واحد است و در اجرای این طرح علاوه بر تسهیلات کم‌بهره، ۳۰ میلیون تومان نیز بلاعوض به واجدان شرایط پرداخت می‌شود. مساحت موردنظر برای اجرای این طرح بین ۴۰ تا ۷۵ متر است و شامل افرادی می‌شود که تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های حمایتی هستند.

وی افزود: از اجرای مسکن محرومان استان، یکهزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده دادند و ۷۷۶ نفر برای انعقاد قرارداد به بانک معرفی شدند و مابقی نیز در دست انجام است. از این تعداد ۱۶۲ واحد به اتمام رسیده است و واجدان شرایط در واحدهای خود مستقر هستند.

تکمیل ۱۰۰ درصد ۷ پروژه حوادثی استان طی ۳ ماه آتی

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در خصوص اجرای پروژ‌های حوادثی استان نیز نکاتی را ارایه کرد. به گفته وی، از پروژه‌های حوادثی همچون سیل در استان بوشهر برای سال ۹۹ معادل ۵۰ میلیاردتومان برای اجرای ۷ پروژه که عمدتا شامل سیل‌بند و بارهای حفاظتی هستند در استان تعریف شد که پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه‌ها، معادل ۳۵ تا ۹۵ درصد است. در برنامه است که این پروژه‌ها حداکثر در ۳ ماه آینده ۱۰۰ درصد تکمیل شود.

حیدری بریدی توضیح داد: به تازگی در سفر رییس‌جمهور به استان بوشهر ۲۵ میلیاردتومان برای اجرای پروژه‌های حوادثی در استان مصوب شد.

اجرای ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی با پیشرفت ۱۰ تا ۳۲ درصدی

به گفته وی، عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان بوشهر آغاز شده است که با پیشرفت ۱۰ تا ۳۲ درصد در مرحله اسکلت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن راه‌اندازی همچنین اعلام کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن سامانه ثمن راه‌اندازی شده است و مردم در حال ثبت‌نام هستند که متقاضیان با طی مراحل اداری و تایید نهایی برای آورده اولیه، فراخوان می‌شوند و ساخت واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد.

برخوداری ۵۷ درصدی استان از اجرای طرح هادی

حیدری بریدی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بسیاری از شاخص‌ها از جمله عمران روستایی، رتبه نخست را دارد، گفت: تقریبا ۶۰۹ هزار مترمربع فضای سبز در استان ایجاد شده که در کنار این فضاهای سبز نیز ۲۰۰ زمین والیبال احداث کردیم که در این شاخص‌ها، بوشهر رتبه اول کشور را دارد. همچنین در اجرای طرح‌های هادی روستایی و بهسازی، برخوداری استان در سال ۱۳۹۳ معادل ۳۳ درصد بود که تا پایان ۱۳۹۹ این رقم به ۵۷ درصد ارتقا یافت.