شناسهٔ خبر: 99789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راههای روستایی شهرستان بشرویه عنوان شد

موج تراشی ۱۷۵ کیلومتر راه خاکی روستایی بشرویه طی سه ماهه تابستان

موج تراشی -- خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راههای روستایی این شهرستان از موج تراشی ۱۷۵ کیلومتر راه خاکی روستایی طی سه ماهه تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) محمد خیری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه در خصوص اقدامات انجام شده در راههای روستایی این شهرستان گفت: طی سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اقداماتی متعددی بمنظور ایمن‌سازی و حفظ و نگهداری راههای روستایی در حوزه این شهرستان اجرا شده است.

خیری ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به موج تراشی راههای خاکی روستایی به طول ۱۷۵ کیلومتر، نصب علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما به تعداد ۱۵۵ عدد و نصب علائم چشم گربه‌ای به تعداد ۲۷۳ عدد اشاره کرد.

وی افزود: همچنین ساماندهی و نصب چراغ چشمک زن در تقاطع روستایی، تسطیح حریم محور روستایی، برداشت موانع دید در راه‌های روستایی و اجرای خط‌کشی در محورهای روستایی نیز در این مدت انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه اظهار کرد: عملیات مذکور در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای و رفع نواقص و جبران کمبود علائم جاده‌ای اجرایی شده است.

خیری تصریح کرد: به همین منظور تعریض و بهسازی محور روستایی غنی آباد - نیگنان بطول ۱۰ کیلومتر و احداث یک دستگاه پل در محور روستایی مجد از ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت گرفته و ۱۰ کیلومتر دیگر از مسیر غنی آباد- نیگنان به منظور تعریض و بهسازی در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: رسیدگی مناسب به راههای اصلی و فرعی و روستایی شهرستان بشرویه نیازمند اعتبارات شهرستانی بیشتر است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه در پایان خاطر نشان کرد: پروژه اتمام راهدارخانه ارسک، روکش آسفالت راه های روستایی و اصلی از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان است.