شناسهٔ خبر: 99794 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست ساماندهی سطوح پروازی فرودگاه زاهدان مطرح شد:

پيگيری جدی جابجايی هواناجا و ساماندهی اراضی در فرودگاه زاهدان/ فرودگاه زاهدان در آستانه بهره برداری کامل از باند ۳۵R/۱۷L

فرودگاه زاهدان استاندار سيستان و بلوچستان بر رفع موانع استقرار يگان‌های هوايی در اسرع وقت با همکاری کليه يگان‌های نظامی، انتظامی و اداره کل فرودگاه‌های استان تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشستی با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار ویژه سیستان و بلوچستان که به منظور جابجایی هواناجا و ساماندهی اراضی برگزار شد، جمع آوری سیم خاردار پدافند جهت بازگشایی تاکسی وی F و‌ عقب‌نشینی دیوار هوانیروز ارتش، جابجایی آشیانه هواناجا و تامین اعتبار عملیات زیرسازی و روسازی مسیر دسترسی به آشیانه هواناجا از طریق تاکسی وی F  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدرس خیابانی در این نشست بر رفع موانع استقرار یگان‌های هوایی در اسرع وقت با همکاری کلیه یگان های  نظامی، انتظامی و اداره کل فرودگاه‌های استان تاکید کرد.

استاندار ویژه سیستان و بلوچستان گفت: اپرون جهت استقرار بالگرد و هواپیمای سسنا، هواناجا در اسرع وقت توسط استانداری، شرکت فرودگاه‌ها و هواناجا اجرا شود و پس از آن آشیانه هواناجا جابجا شود.

گفتنی است؛ پس از جمع آوری فنس و سیم خاردار و اتمام عملیات زیرسازی و روسازی، پروژه تطویل تاکسی وی F، یگان‌های هوایی نظامی و انتظامی مستقر در فرودگاه می‌توانند از این تاکسی وی جهت دسترسی مستقیم به باندهای پروازی به صورت مشترک استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جزینی‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از بهره‌برداری کامل از باند ۳۵R/۱۷L فرودگاه زاهدان در آذر ماه خبر داد و گفت؛ در این جلسه مقرر شد در خصوص بهره‌برداری نهایی باند زاهدان براساس استعلام سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت فرودگا‌ ها مستندات مورد نیاز توسط شرکت آماده و ارسال شود و در اولین تاریخ اجرایی که آذرماه است، اطلاعیه هوانوردی منتشر و عملیاتی شود.

جزینی زاده با بیان اینکه ممیزی پایانی برای دریافت گواهینامه فرودگاهی انجام شده است، اظهار داشت: پس از دریافت گزارش ممیزی اقدامات لازم از سوی دفتر ایمنی شرکت انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان در پایان گفت: به منظور استفاده از باند ۳۵ راست و تجهیز آن به سامانه ILS، مقرر شد، بررسی کارشناسی با اولویت در فرودگاه زاهدان اقدام شود و در برنامه کاری ادارات کل معاونت عملیات هوانوردی قرار گیرد.

یادآور می‌شود؛ این جلسه با حضور استاندار، معاونین استاندار به همراه تعدادی از اعضای شورا تامین استان، فرمانده هواناجا، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، معاون عملیات هوانوردی، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و مدیرکل فرودگاه‌های استان برگزار شد.