شناسهٔ خبر: 99796 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبرداد:

مردم همدان نگران ثبت نام در سامانه اقدام ملی مسکن نباشند

مسکن همدان مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت: مردم هیچ نگرانی جهت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نداشته باشند،ثبت نام به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان) داریوش حسینی گفت:طرح اقدام ملی تولید مسکن همدان در پنج مرحله انجام شده که تاکنون ۳۲ هزار نفر در سراسر استان ثبت نام کردند و در شهرها اجرا شده است، و برای اجرای مرحله جدید طرح در استان ۶۸۰ هکتار از اراضی ملی را در طرح جامع برای الحاق زمین مطرح کرده و زمانی که در شورای برنامه ریزی استان مصوب شود ثبت نام مرحله جدید اغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که الحاق اراضی برای ساخت مسکن قطعی نشود ثبت نام در شهر های همدان و ملایر متوقف شده که توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست پیگیری است.

حسینی تصریح کرد: ثبت نام در سامانه محدودیت زمانی ندارد و هر زمان که زمین مورد نیاز تامین شود ثبت نام صورت میگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در خصوص تسهیلات بانکی و تخفیفات دولتی لحاظ شده جهت ساخت مسکن گفت: در حال حاضر تسهیلات بانکی ۳۰۰ میلیون تومان در حال پیگیری است و در برخی شهرهای استان زمین به مردم تعلق گرفته تا به صورت گروهی اغاز به ساخت کنند.

حسینی در ارتباط با محدوده قرار گرفتن ۶۸۰ هکتار زمین برای اجرای مرحله جدید طرح اقدام ملی در همدان خاطر نشان ساخت: اراضی معرفی شده در محدوده شورین قرار دارد که توسط مشاور نقشه ساخت ان طراحی شده و فقط منتظر تصویب اراضی در شورای برنامه ریزی استان هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: در نقاط دیگر استان از جمله شهرک بهشتی هزار واحد و در شهرک فرهنگیان ۶۰۰ واحد همچنین در شهر مدنی ۲۵۰ واحد در حال  ساخت است.