شناسهٔ خبر: 99843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان انجام پذیرفت؛

تصویب ۴۶۳ طرح کشاورزی و اتاق‌های کارگری استان اصفهان

هفتمین جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی - اصفهان  جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم برای بیش از ۶۹۲ پرونده در زمینه‌های صنایع کشاورزی و فضای اتاق کارگری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه جلسات گروه کاری تلفیق زیربنایی به‌صورت منظم در این استان تشکیل می‌شود اذعان داشت: عموماً در این جلسات پرونده‌های مرتبط با طرح‌های وابسته كشاورزی، گردشگری و صنایع که داخل و خارج حریم شهرهای استان اصفهان واقع شده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

 وی عنوان کرد: در این نشست با تصویب ۲۴۱ مورد از طرح های وابسته کشاورزی در رابطه با تعیین کاربری صنایع کشاورزی جهت احداث واحدهای دامداری و تاسیسات جانبی گلخانه ‌ها موافقت شد و با ۷۰ طرح دیگر در این خصوص  مخالفت شد. همچنین دو مورد از موارد احاله شده به گروه کاری تلفیق زیربنایی (موارد داخل حریم شهرهای اصفهان و زرین شهر) مورد بررسی قرار گرفت.  

 قاری‌قرآن اضافه کرد: در این جلسه با ۲۲۲ مورد از موارد تعیین کاربری کشاورزی جهت احداث اتاق کارگری و انبار موافقت شد و با ۱۵۷ مورد دیگر در این خصوص مخالفت بعمل آمد.  

 وی در حاشیه این جلسه اذعان داشت: در یک هفته اخیر ۴۰ هزار متقاضی برای طرح جهش تولید مسکن در استان ثبت نام کردند این در حالی است که در سه مرحله قبلی اقدام ملی مسکن حدود ۹۵ هزار ثبت نام داشتیم.  

 مديرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر ثبت نام برای ۴۳ شهر استان اصفهان در طرح جهش تولید مسکن صورت می‌گیرد، گفت: هنوز ثبت نام برای حدود ۶۰ شهر دیگر آغاز نشده است. زیرا در برخی از شهرها مانند خمینی شهر و زرین شهر زمین دولتی برای اجرای این طرح نداریم.  

وی با اشاره به اهمیت بحث اجتماعی در تامین مسکن،  تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که ابتدا کار ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در سراسر استان انجام شود تا تعداد متقاضیان اصلی و حائز شرایط احصا و نیاز واقعی هر شهر مشخص شود و در مراحل بعدی برای تامین زمین متناسب با آن نیاز اقدام شود.