شناسهٔ خبر: 99863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست نکو داشت هفته پدافند غیرعامل به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد برگزار شد

IMG_20211101_083352.jpg به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل که از هشتم تا چهارده آبان نامگذاری شده است نشستی مجازی با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونین این وزارتخانه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( یزد): در این جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور مدیرکل، نماینده معاونت عمرانی استاندار و اداره پدافند غیرعامل و سایر مدیران و روسای مرتبط با این حوزه در اداره کل راه و شهرسازی استان یزد برگزار شد، موارد و موضوعات ارزنده و ارزشمندی در حوزه پدافندی و ارتباط آن با طرح های توسعه عمران شهرها مطرح گردید.

این نشست که تحت عنوان جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی ایران با دستور کار نقش ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در طرح های جامع و تفضیلی برگزار شد، توجه تهیه کنندگان طرح های جامع شهری را به جایگاه ضوابط و مقررات پدافندی و مقابله با تهدیدات شهری معطوف نمود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به هوشمند سازی شهرها و خدمات مختلف شهری و وجود سامانه های مختلف در حوزه های حمل ونقل ریلی،دریایی،جاده ای و هوایی، توجه به تهدیدات و حملات سایبری را مهم دانست و افزود: هر چند هوشمند سازی در تسریع خدمات بسیار موثر است باید به تهدیدات احتمالی نیز توجه ویژه شود.

سردار جلالی خاطر نشان کرد:توجه به زیرساخت ها در طرح های توسعه عمران شهری یک امر اساسی و مهم است که متولیان امر برنامه ریزی شهری باید به آن توجه خاصی داشته باشند.

وی افزود :دسته بندی و طبقه بندی شهرها و هوشمند سازی آنها باید براساس فلات فرم ها باشد که شهر را از حملات سایبری مصون نماید،و شهر را در بستر امن قرار داد که این ایمن سازی در تامین زیر ساخت ها و هوشمند سازی و رعایت اصول و ضوابط پدافندی ممکن است.

وی در پایان از وزیر راه و شهرسازی بدلیل سوابق ایشان در حوزه پدافند غیرعامل تشکر کرد.

در ادامه این نشست وزیر راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به سردار جلالی و همکارانشان در این نشست افزود: با نگاه ویژه ای که وزارت راه و شهرسازی به موضوعات مختلف پدافند غیرعامل دارد جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور را به این موضوع اختصاص دادیم و انتظار داریم تصمیم گیری در حوزه شهرسازی و تهیه کنندگان طرح های توسعه عمران شهری به برنامه های مختلف و مصون سازی زیر ساخت های شهری سازمان پدافند غیرعامل توجه نموده ودر طرح های شهری لحاظ نمایند.

در خاتمه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن قدردانی از حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل استان تاکید نمود: حوزه معماری و شهرسازی این اداره کل با همکاری اداره پدافند غیرعامل بتوانند مسیر خوبی را برای اعمال ضوابط و مقررات پدافندی و طرح های مختلف شهری استان تسریع نمایند و تمامی طرح ها با نگاه خاص پدافند غیرعامل در برنامه ریزی طرح های شهری لحاظ شود.