شناسهٔ خبر: 99871 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی:

رقابت‌پذیری بنادر در دوران تحریم حفظ شد/ساختار سازمان بنادر بعد از ۲۰ سال به‌روز شد

مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در دوران تحریم دچار انسداد در حوزه دریایی و بندری نشویم، گفت: خوشبختانه توانستیم رقابت پذیری بنادر را در دوران تحریم حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تقدیر از انتصاب شایسته علی اکبری صفایی از سوی رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: صفایی مصداق بارز ناخدای کارآزموده برای هدایت مرجع حاکمیت دریایی کشور است. 

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تحریم ها، در حوزه دریایی و بندری کمترین اخلال را ایجاد کند، بیان کرد: متاسفانه، تحریم تردد خطوط دریایی و تامین تجهیزات را با مشکلات عدیده ای روبرو کرد در این میان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه دریایی و بندری دچار انسداد و اخلال نشویم.

راستاد با اشاره به اینکه امروزه شاهد ساخت کشتی هایی با ظرفیت ۲۳ هزار TEU هستیم، گفت: این کشتی ها ۴۰۰ متر طول، ۶۰ متر عرض و ۱۷,۵ متر آبخور دارند و اگر کشورها بخواهند در فضای رقابتی باقی بمانند باید بتوانند شرایط را برای تردد این کشتی ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر در حوزه سرمایه گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: ارزش قراردادهای سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که این امر سبب شده برای ۳۵ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود. 

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حضور بسیار موثر در سازمان بین المللی دریانوردی در دوران تحریم، خاطرنشان کرد: پرونده مربوط به تحریم های ظالمانه کشور در این زمینه در جریان است و نماینده سازمان بنادر و دریانوردی نیز در سازمان جهانی دریانوردی فعالیت های مربوطه را پیگیری می کند. 

وی با تاکید بر تغییر رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی از تقاضا محوری به برنامه محوری در حوزه توسعه بنادر، عنوان کرد: طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی برای ۱۱ بندر مدنظر قرار گرفته است و برای ۲۵ بندر کوچک نیز طرح ساماندهی در سه فاز ۵ ساله تعریف شده است.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی به طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور اشاره کرد و افزود: این طرح نیازمند تطبیق بود که در راستای آن گام برداشتیم؛ همچنین برنامه ریزی فضایی دریایی برای آب های تحت مسئولیت مدنظر قرار گرفته و ساختار سازمانی، سازمان بنادر و دریانوردی پس از ۲۰ سال به روز شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی همچنین گزارشی از برخی اقدامات صورت گرفته در بنادر مختلف کشور طی چند سال گذشته در حضور رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت سه سال دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهیدرجایی بوده است و یک سال نیز با کسب امتیاز بالا در زمره دستگاه های برتر قرار گرفت.