شناسهٔ خبر: 99873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۵۱۷ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی هزینه شده است

محله هدف باز افرینی اصفهان تاکنون برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در این استان ۵۱۷ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۸ پروژه از این طریق اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: این هزینه برای مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه را احرایی کرده است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.
حمزه‌لو گفت: با توجه به سیاست‌های دولت پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارجوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.
وی تاکید کرد: بخشی از دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود.
وی تصریح کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.
اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تأمین می‌شود.