شناسهٔ خبر: 99879 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

ایجاد دسترسی همه دریانوردان به امکانات بهداشتی و درمانی/ محکومیت حملات ترویستی به کشتی‌ها در اقصی نقاط جهان

حسين عباس نژاد بیست وچهارمین جلسه کمیته سالیانه یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند (IOMOU)درخصوص کنترل و بازرسی کشتی‌ها، در دو قسمت بررسی اسناد از ۲۷ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ به صورت مکاتبه‌ای و سپس در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ به صورت مجازی، با حضور مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر به عنوان نماینده ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد؛ مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نشست بیست وچهارم کمیته سالیانه یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند از بررسی مفاد ۶۶ سند ارائه شده توسط ایران در این اجلاس خبر داد.

وی، ضمن محکوم کردن حملات ترویستی به کشتی‌ها در اقصی نقاط جهان، گزارشی از فعالیت‌های کنترل و بازرسی در سال ۲۰۲۰، مشکلات و معضلات پیش رو درخصوص مسائل دریانوردان و موارد مرتبط با دوره پاندومی کووید ۱۹ از جمله لزوم رفتار یکسان کشورها در خصوص واکسیناسیون دریانوردان با واکسن‌های مورد تایید  WHO  ارایه کرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر ایجاد دسترسی همه دریانوردان به امکانات بهداشتی و درمانی و بازگشت به کشور متبوع تاکید کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، درطول اجلاس ۹ کارگروه مکاتبه‌ای تشکیل شدکه جمهوری اسلامی ایران در کارگروه شماره ۲ به اسم “CG No۲-Development of procedure for inspection through Remote location”  و به عنوان مدیر کارگروه مکاتبه‌ای و در ۸ کارگروه دیگر به عنوان عضو و مشارکت کننده انتخاب شد.