به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی کشور با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت فرودگاه ها به صورت وبینار برگزار شد. در این نشست، معاونان شرکت فرودگاه ها در بخش های مختلف فرودگاهی، هوانوردی، توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گزارشی از وضعیت موجود ارائه و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
به دنبال جذب و استخدام ۳۵۰ نفر نیروی انسانی هستیم
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تنظیم سند جامعه نیروی انسانی و پیگیری برای دریافت مجوز جذب و استخدام ۳۵۰ نفر نیروی انسانی در بخش های مختلف فرودگاهی و ستادی خبر داد.
علی شورمیج در هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی با اعلام این خبر گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حدود ۳۵۰ نفر بازنشسته می شوند که از این تعداد ۱۹۱ در حوزه عملیات هوانوردی، ۶۰ نفر در حوزه عملیات فرودگاهی و ۹۹ نفر در حوزه پشتیبانی هستند و با توجه به خروجی بالای نیروی انسانی، از سوی سازمان اداری و استخدامی، پیگیر جذب ۳۵۰ نفر هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: از مجوز قبلی که برای ۱۹۴ خذ شد، تاکنون مقدمات انجام کار ۱۶۲ نفر صورت گرفته و ۳۲ نفر به دلیل دارا نبودن امتیازات لازم می بایست در آزمون آذر ماه سال جاری که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند.
وی از برگزاری موفق مجموع عمومی شرکت فرودگاه ها و تصویب صورتهای مالی سال ۱۳۹۹ شرکت در ۲۸ شهریور سال جاری خبر داد.
شورمیج در خصوص میزان وصول مطالبات شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در این بخش با توجه به بودجه مصوب باید تلاش های بیشتری انجام شود، گفت: فرودگاه ها در وصول مطالبات نقش موثری دارند و با توجه به بررسی صورت گرفته، فرودگاه اهواز در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی به لحاظ وصول مطالبات داشته است.
وی در خصوص اراضی فرودگاهی نیز گفت: از ۲۶ هزار هکتار اراضی در اختیار شرکت فرودگاه ها، سند تک برگ ۲۰ هزار هکتار اخذ و شش هزار هکتار دیگر نیز در دست اقدام است که با پیگیری های دفتر حقوقی امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم تمامی اسناد را اخذ کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع همچنین در خصوص معافیت مالیاتی شرکت فرودگاه ها به استناد مواد ۴۰ و ۵۳ قانون احکام دائمی از سال ۹۷ گفت: این موضوع برای تحقق در شورای حل اختلاف مطرح شده و به دنبال حل آن در سال جاری و سال پیش رو هستیم.
شورمیج همچینین از پیگیری مستمر اساسنامه شرکت فرودگاه ها خبر داد و گفت این اساسنامه همچنان به دلایلی بین هیات وزیران و شورای نگهبان رد و بدل می شود و ما پیگیر حل موانع موجود هستیم.
وی همچنین از بازنگری چارت سازمانی و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد و در عین حال گفت: چارت تفصیلی می بایست مورد بازنگری قرار گیرد.
اجرای فاز دوم بودجه ریزی عملیاتی از اول آذر ماه
معاون برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی از انجام فاز دوم بودجه ریزی عملیاتی در ده فرودگاه کشور از یکم آذرماه خبر داد.
احمد مظفر در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی کشور با اشاره به اجرای موفق فاز نخست بودجهريزي عملیاتی در ۱۰ فرودگاه منتخب کشور گفت: بودجه ریزی عملیاتی تکلیف قانونی و مصوبه هیات مدیره است و در فاز نخست با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته شاهد مدیریت هزینه و هدایت اعتبارات به سمت پروژه ها بودیم که منجر به ارتقای بهره وری و صرفه جویی شد.
مظفر ادامه داد: فاز دوم بودجهريزي عملیاتی از اول آذر ماه در ۱۰ فرودگاه دیگر آغاز میشود.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای دریافت مجوز زیست محیطی پروژه ها در فرودگاههای کشور که مورد پیگیری جدی دستگاه های نظارتی نیز هست گفت: از حدود ۶۲ پروژه مجوز ۴۲ پروژه زیست محیطی اخذ شده است و حدود ۲۰ پروژه در فرودگاهها باقی مانده است که می بایست ظرف ۲۰ روز آینده اقدامات لازم برای آن انجام شود.
مظفر در خصوص مدیریت هزینه در حامل های انرژی، خطاب به مدیران فرودگاهی گفت: در قالب برنامه ابلاغی مدیریت سبز اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد صرفه جویی در این بخش باشیم.
مظفر در خصوص سند استراتژیک که نقشه راه و حرکت شرکت در مسیر توسعه است، گفت: این سند به تصویب هیات مدیره رسیده و ابلاغ شده است. همچنین نقشه راه ستادی و فرودگاهی آماده شده و به زودی بالاغ می شود و امیدواریم مدیران فرودگاهی برنامه های خود را در قالب این سند طراحی و اجرا کنند.
معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی سازمان اداری و استخدامی گفت: مدیران به برنامه های عملیاتی در شاخص های اختصاصی اهتمام داشته باشند چراکه ارزیابی واحدهای استانی به ستادملی دستگاه ها واگذار شده است.
وی گفت: شاخص های سند بهره وروی شرکت بر اساس سند جامع حمل و نقل ابلاغی وزارتخانه احصا و ابلاغ شده است و استقرار چرخه بهره وری نیز بر اساس سند ابلاغی که توسط دانشگاه علوم تحقیقات در حال بررسی است، ابلاغ خواهد شد.
وی در خصوص سند راهبردی سلامت اداری گفت: در این زمینه شاخص های لازم در دانشگاه علامه طباطبایی در حال بررسی و آسیب شناسی است و گلوگاه های احتمال وقوع فساد را شناسایی می کند تا با همکاری فرودگاه ها یک نقشه راه و سند راهبردی ارزشمندی در سلامت اداری تدوین شود.
وی در خصوص اصلاح نظامنامه واگذاری اماکن گفت: از آثار و نتایج نظامنامه اصلاح شده، تسهیل در فراخوان ها و تسهیل در ورود برندها و از همه مهمتر تغییر مبنای درآمدی از اجاره به سمت درصدی از فروش است که بر اساس گزارش بازرگانی، از زمان ابلاغ تا کنون ۲۷۱ درصد افزایش درآمد نسبت به شش ماه سال گذشته داشتیم و از همین رو فرودگاهها در این زمینه باید اهتمام ویژه داشته باشند.
مظفر ادامه داد: اصلاح تعرفه خدمات در فعالیت های فرودگاهی در دستور مجمع قرار گرفته که در صورت تایید ابلاغ خواهد شد که در آن ۲۶ مورد تعرفه بازنگری شده است که شاهد تعدیل نرخ ها و هدفمند کردن درآمدها در این بخش خواهیم بود.
تهیه پیش نویس جانمایی غرف تجاری بر اساس وضعیت موجود، طرح جامع سرمایه گذاری، استفاده فرودگاه ها از اعتبارات حوزه های نظارت تصویری با همکاری حراست، شناسایی املاک آزاد با هماهنگی مدیرعامل، استقرار سامانه فروش آپ در غرفه های تجاری فرودگاهها و مجوز کسب ۱۸ دوره آموزشی برای ۶۸ نفر با هماهنگی نهاد بین المللی ACI از دیگر مواردی بود که معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی به آن اشاره کرد.
نیکبخت:خروجی استاندارد محتویات موردنیاز صدور "نوتام" با رونمایی از یک اپلیکیشن
معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در نشست همانديشي مديران ستادي و فرودگاههاي کشور اظهار داشت: بر اساس الزامات سازمان هواپيمايی جهانی (ICAO)، اطلاعرسانی از نظر بازدید و ارزيابي سطوح پروازی شامل باند، تاکسیوی و... و همچنین نحوه اعلام اطلاعیه هوانوردي برف (SNOWTAM) با شرایطی که در گذشته بوده است، متفاوت و تغییر یافته است.
مسعود نيکبخت ادامه داد: در فرایند جدید، ضرورت دارد در ابتدا فرودگاه یک تیم ارزیابی باند (Runway safely team) را تشکیل داده که این تیم، وظیفه بررسی و تهیه اطلاعات موردنیاز جهت صدور اطلاعیه هوانوردی را دارد.
نیکبخت اضافه کرد: بهمنظور تسهیل در صدور اطلاعیه و کاهش هرگونه خطا، همکاران اداره اطلاعات هوانوردی ادارهکل کنترل ترافیک هوایی و ادارهکل مخابرات فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، "اپلیکیشنی" را در این زمینه تهیه کردهاند که بعد از ورود اطلاعات از سوی تیم ارزیابی، محتویات موردنیاز صدور "نوتام" بهصورت استاندارد را خروجی خواهد داشت که این خروجی برای اطلاع خلبان خوانده خواهد شد.
گفتنی است این مهم، پنجشنبه همین هفته (بهتاریخ سیزدهم آبان ماه) عملیاتی خواهد
صفایی: ۱۵ پروژه فرودگاهی تا پایان سال به اتمام میرسند
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها در نشست همانديشي مديران ستادي و فرودگاههاي کشور گفت: در سال گذشته بهرغم وجود کرونا، پروژههای مهمی را به انجام رساندیم که سال ۹۹ پروژههایی با هزینهکردی بالغبر ۲۲ هزار میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید و این دستاورد مهمی برای شرکت فرودگاهها است.
مصطفی صفایی افزود: امسال نیز باید ۱۵ پروژه فرودگاهی تا پایان سال به اتمام برسند که ۱۲ پروژه در فرودگاههای مختلف با ارزش ۱۶ هزار میلیون ریال تا اسفند ماه به اتمام خواهند رسید.
صفایی ادامه داد: سال گذشته ما بهرغم وجود کرونا، ۱۲ طرح جامع را به تصویب رساندیم.
صفایی یکی از موارد مهم را تشکیل کارگروههای لازم برای بررسی قیمتهای جدید عنوان کرد و گفت: کارگروهها لازم است که با نظارت بر اقدامات مشاوران و پیمانکاران، پروژهها را با کمک ستاد هدایت کنند.
این مقام مسئول فرودگاهی همچنین در انتها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکارانی که بر اثر کرونا از دست رفته بودند، اظهار داشت: اميدواريم با توجه به فروکش کردن کرونا، بتوانیم پروژههای آتی را با موفقیت به پایان برسانیم.