شناسهٔ خبر: 99893 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری در بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس:

فرصت نوسازی بافت‌های فرسوده با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری فراهم است

بازدید سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به هرمزگان، گفت: دولت با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، فرصت خوبی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن احمدی نوری سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس، روز گذشته به این شهر سفر کرد.

احمدی نوری در این سفر با همراهی حسین الماسی معاون فنی و نظارت و حبیب خراسانی معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران و نیز آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، از پروژه‌های بازآفرینی این استان از جمله پروژه زمین ورزشی قائم، کوی نصر ( تپه الله اکبر) و محله چاهستانی‌های بندرعباس بازدید کرد.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از بافت ناکارآمد بندرعباس(محله‌ چاهستانی‌ها) گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، بهداشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم محسوب می شود، همچنین دسترسی به امکانات آموزشی و رفع مشکلات مربوط به مالکیت از دیگر اولویت‌های ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود.

او افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران در طول سال‌ها فعالیت خود به این موضوعات ورود پیدا کرده و فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، فراهم آوردن امکانات محیطی از جمله آسفالت و روشنایی خیابان‌ها و معابر انجام  داده و علاوه بر این به منظور دسترسی به سایر خدمات رو بنایی و آموزشی نیز پروژه‌های مختلفی تعریف و اجرا شده است.

احمدی نوری با بیان این که استفاده از این امکانات و خدمات منوط به این است که دستگاه‌های بهره‌بردار وارد عمل شوند، تصریح کرد: احداث مرکز فرهنگی الله اکبر در بندرعباس یکی از پروژه‌های خدماتی است که باعث ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی ساکنان محله شده است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، او با بیان این که دولت با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، فرصت خوبی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده، اظهار کرد: در واقع یکی از سیاست‌های بسیار مهم شرکت، نوسازی و تامین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است،کار نوسازی در این محدوده‌ها از طریق تعریف بسته‌های تشویقی، اعطای تسهیلات یارانه‌ای و نیز امکاناتی که با هماهنگی‌های انجام شده از سوی شهرداری‌ها در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد، در حال انجام است. شرایط به گونه‌ای فراهم شده که هم خود مالکان و هم بخش خصوصی در صورت تمایل می‌توانند کار نوسازی را انجام دهند.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که تمام این فعالیت‌ها با حضور مردم و استقبال آن‌ها معنا پیدا می کند، تاکید کرد: باید بتوانیم مشارکت مردم در اجرای این فعالیت‌ها را افزایش دهیم، تجربه همکاری این شرکت در بندرعباس و استان هرمزگان نشان از این دارد که مردم این استان از ظرفیت مشارکت بالایی برخوردارند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.