شناسهٔ خبر: 99920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مانور بزرگ عملیات جاده‌ای مطرح شد:

ایفای نقش پدافند غيرعامل در تصويب پروژه‌های حمل و نقلی

مازندران مسئول مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راهداری مازندران در مانور بزرگ عملیات جاده‌ای به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در ساری -کیاسر اظهار داشت: امروزه بحث پدافند غير عامل به عنوان يك عنصر حياتي در تصويب پروژه هاي حمل و نقلي نقش بسيار مهمي ايفاء مي نمايد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران ) مسیب رضایی محمودی هدف از اجرای این مانور را سنجش میزان آمادگی و تعیین مشکلات، نواقص و عوامل موثر در حضور به موقع و موثر عوامل صحنه تصادفات توسط دستگاه های درگیر در امداد رسانی جاده ای و پیشگیری از تهدیدات و افزایش امنیت جان انسان‌ها در بالاترین سطح ممکن اعلام کرد.

وی خاطر نشان ساخت :  مازندران از جمله استانهايي است كه در تمامي بخشهاي حمل و نقل اعم از هوايي ـ ريلي ـ جاده اي و دريايي صاحب امتياز بوده، از اين رو شرايط زيرساخت پدافند غير عامل در اين استان داراي اهميت و ويژگي خاص مي باشد از این رو این مانور توسط عوامل اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشارکت دستگاه های امدادی برگزار شد.

 رضایی محمودی افزود:  وجود منابع طبيعي در اين استان اعم از دريا ـ جنگل ـ دشت و ... و همچنين تردد بالاي گردشگر و مسافر در محورهاي استان و حجم بالاي ترافيك از جمله مواردي است كه ارزش و اهميت كارگروه پدافندغير عامل را در مازندران در جايگاهي خاص و مهم قرار مي دهد به دلیل همین اهمیت در ساعت 9 صبح به صورت فرضی با گزارش تصادف جرح و فوتی از سوی مردم حاضر در صحنه شروع و با حضور آخرین دستگاه درگیر در امداد جاده ای به مدت یک ساعت برگزار شد.

وی افزود: در این مانور ارزیابی حضور به موقع و موثر در زمان طلایی در صحنه تصادفات توسط سازمان های درگیر و موثر در صحنه تصادفات نظیر پلیس راه و راهور ، آتش نشانی ، هلال احمر، اورژانس، و راهداران مورد بررسی قرار گرفت.