شناسهٔ خبر: 99939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نايب رئيس كميسيون عمران مجلس خبر داد:

انبوه‌سازی، احيای بافت فرسوده و تخصيص تسهيلات كم بهره اولويت هدف‌گذاری‌ها در بخش مسکن

خبر راه و شهرسازی اردبیل نايب رئيس كميسيون عمران مجلس از انبوه‌سازي، احياي بافت فرسوده و تخصيص تسهيلات كم بهره یعنوان اولويت های هدف‌گذاري‌ شده در بخش مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در قالب طرح جهش مسكن قرار است با پشتيباني همه دستگاه‌ها توليد يك ميليون واحد مسكن در طول سال به انجام برسد.

بدري از برگزاري جلسات شوراي مسكن با حضور رئيس جمهور و رصد قانون جهش مسكن در كشور خبر داد و خاطر نشان كرد: براي همه اقشار به ويژه كاركنان، معلمان و دهك‌هاي پايين جامعه قرار شده با تأمين زمين رايگان توليد مسكن با پرداخت تسهيلات از سوي بانك به انجام برسد.

نايب رئيس كميسيون عمران مجلس اضافه كرد: بانك‌ها موظف شدند تا ۲۰ درصد تسهيلات خود را به حوزه مسكن اختصاص دهند و در كنار آن انبوه‌سازي، احياي بافت فرسوده و تخصيص تسهيلات كم بهره در اولويت هدف‌گذاري‌هاست.

وي بيان كرد: طرح اقدام ملي مسكن، طرح خوبي بود كه البته همكاري‌هاي بخشي در آن ضعيف ديده شده بود اما انتظار مي‌رود با به سرانجام رساندن اين طرح در كنار اجراي قانون جهش توليد بتوان هدف‌گذاري‌ها را در اين زمينه عينيت بخشيد.

بدري به معطل ماندن تهيه طرح تفصيلي شهر اردبيل اشاره كرد و ادامه داد: قرار بود در سال‌هاي گذشته اين طرح آماده شود اما به دلايل مختلف تهيه آن به تأخير افتاده و ما با يك چالش جدي در توسعه شهر اردبيل روبه‌رو هستيم.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: تا زماني كه اين طرح تفصيلي تهيه نشود در بخش سيما و منظر شهري، بافت فرسوده و ضوابطي كه در اين زمينه حاكم است با چالش‌ها و دغدغه‌هايي روبه‌رو خواهيم شد كه بهتر است با اولويت اين طرح تهيه و زمينه اجرايي آن فراهم آيد.

وي افزود: ما نيز معتقديم برخي بلند مرتبه‌سازي‌ها و تصميمات مقطعي به سيما و منظر شهري لطمه وارد كرده اما با تهيه طرح تفصيلي مي‌توان در اين زمينه نقاط ضعف را برطرف كرد.