شناسهٔ خبر: 99949 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

درصورت تامین اعتبار لازم انجام‌می شود

ایمن سازی سالانه ۱۰۰۰ نقطه پرحادثه در جاده های کشور ‌

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری گفت: تا کنون ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در جاده های کشور شناسایی شده که اکنون با کمبود اعتبارات لازم ، سرعت اصلاح و ایمن سازی آنها کافی نیست

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: شناسایی و تعیین نقاط پرحادثه جاده‌های کشور، در یک کارگروه مشترک که پلیس راه کشور در آن حضور دارد، انجام شده است و به تایید کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به عنوان بالاترین مرجع رسمی در ارتباط با ایمنی راه‌ها رسیده است .

اکبری خاطر نشان کرد :در سال ۱۳۹۷ ، اعتبار لازم برای اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌ها را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کردیم در حالی که هر سال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال برای این امر در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت .

وی گفت : تا کنون حدود ۵۰۰ نقطه پرحادثه در طول جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور اصلاح و ایمن سازی شده است این در حالی است که با محدودیت اعتباری مواجه هستیم و به همین دایل سرعت اصلاح این نقاط کافی نبوده است .

اکبری اظهار داشت : از این رو پلیس راه کشور در۲ سال گذشته، طی مکاتباتی که با وزارت راه و‌ شهرسازی داشته است، اعلام کرد که از بین این نقاط، ۲۵۱ نقطه در اولویت اول قرار دارد و اصلاح و ایمن سازی این تعداد نقطه پرحادثه، در دستور کار و‌اولویت اجرا قرار گرفته است .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با اشاره به تامین سریع اعتبار اجرایی اصلاح این ۲۵۱ نقطه پرحادثه، گفت: تا کنون ۲۳۰ نقطه از نقاط اعلامی پلیس راه اصلاح شده است و صورتجلسه لازم با پلیس راه کشور انجام شده است و تا پایان سال نیز ۲۰ نقطه دیگر رفع نقص و ایمن سازی می‌شود .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اکبری به اصلاح سایر نقاط پر حادثه درسال آینده و قرار گیری در دستور کار سازمان اشاره کرد و افزود: نقاط پرحادثه بر اساس تصادفات یک دوره ۳ ساله در نقاطی که تکرار تصادف اتفاق می‌افتد، شناسایی می‌شوند و بلافاصله در دست مطالعه و تهیه طرح‌های مطالعاتی قرار می‌گیرد و با توجه به اعتباری که دولت همه ساله در اختیار ما قرار می‌دهد، تعدادی از این‌نقاط را در چرخه ایمن سازی و اجرا قرار می‌دهیم .