شناسهٔ خبر: 99971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد:‌

انجام موفقیت آمیز مانور پدافند غیر عامل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان

مسعود جمیلی مدیرکل راهداری جنوب کرمان گفت : با هدف ایجاد آمادگی بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل یک مانور با سناریوی ایجاد حمله فرضی به سامانه های نظارت تصویری و دوربینهای حمل و‌نقل جاده ای توسط مجموعه بحران و پدافند غیرعامل این اداره کل طراحی شد تا میزان آمادگی واحدهای درگیر در این شرایط سنجیده شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، مدیر کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:با هدف ایجاد آمادگی بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل یک مانور با سناریوی ایجاد حمله فرضی به سامانه های نظارت تصویری و دوربینهای حمل و‌نقل جاده ای توسط مجموعه بحران و پدافند غیرعامل این اداره کل طراحی شد تا میزان آمادگی واحدهای درگیر در این شرایط سنجیده شود .

مسعود جمیلی با اشاره به اهمیت رصد الکترونیکی جاده ها بویژه در جنوب استان کرمان گفت: در حال حاضر ۳۷ سامانه نظارت تصویری و دوربین ثبت تخلفات در محورهای اصلی و شریانی جنوب کرمان فعال است که وظیفه رصد الکترونیکی و ارائه خدمات جاده ای به مردم ،رانندگان و کاربران جاده ای را به عهده دارد .

وی افزود:در صورت ایجاد هرگونه اختلال در دریافت اطلاعات و تصویر از این سامانه ها مشکلاتی را سبب خواهد شد که زمینه رصد لحظه ای را مختل و مرکز اطلاعات مدیریت راه‌ها و حمل و نقل را از ارائه خدمات باز می دارد .

مدیر کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد :مانور فرضی حمله سایبری به سامانه های هوشمند جاده ای امروز به مدت یک ساعت انجام شد که در مجموع با دخیل کردن ۶۷ نفر از کارشناسان در مجموعه ادارات راهداری و حمل و نقل در ۷ شهرستان جنوبی این مانور انجام و میزان آمادگی هر مجموعه سنجیده شد .