شناسهٔ خبر: 99972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت پذیرفت؛

پایان عملیات ایمن سازی محور فرمهین - آقازیارت

فراهان -آقازیارت سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان از اتمام عملیات ایمن سازی در قالب اجرای طرح راهداری محوری در محور فرمهین - آقازیارت به طول ۲۸ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی) ، مهدی فراهانی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان گفت: شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محور فرمهین - آقازیارت از اردیبهشت ۱۴۰۰ با فعالیت هفت دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شروع شده و با ۱۱ هزار مترمکعب ترانشه برداری در ۵ نقطه پرتگاهی و پرحادثه و همچنین شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی با حجم عملیات خاکی ۳۷ هزار مترمکعب به اتمام رسید.

وی افزود: در راستای ارتقا و تکمیل اقدامات لازم برای ایمن سازی محور یاد شده، بالغ بر ۵۹۰ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی در طول مسیر نصب شده است.

"آمادگی کامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان برای عملیات راهداری زمستانی"

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و بارندگی‌های فصلی، تمام تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی اندیشیده شده و با اورهال کردن ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم به رانندگان و راهداران این اداره برای مقابله با فصل سرما ارائه شده است، گفت: در حال حاضر ۷ دستگاه کامیون برفروب و نمکپاش، گریدر و لودر با تجهیزات کامل آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان در فصل زمستان است.

فراهانی در ادامه خاطرنشان کرد: شن و نمک لازم، سوخت مورد نیاز برای ماشین‌آلات و آسفالت سرد جهت لکه گیری در فصل زمستان نیز در انبارها ذخیره شده است.

وی شماره تماس ۱۴۱ را به صورت شبانه روزی برای پاسخ گویی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها معرفی کرد و گفت: مردم عزیز شهرستان فراهان می توانند با استفاده از این شماره تماس قبل از اقدام به سفر از آخرین وضعیت راه‌های کشور مطلع شده سپس نسبت به اطلاعات کسب شده برنامه‌ریزی لازم برای سفر خود را انجام دهند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان ابراز امیدواری کرد در سال جاری زمستانی پربارش و پرخیر و برکت و کم خطری داشته باشیم.