شناسهٔ خبر: 99974 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کیانپور با اشاره به مصادیق سال تولید، پشتیبانی‌هاو مانع زدایی‌ها خبرداد:

انجام ۱۱۰۰ آزمایش متنوع فنی و تخصصی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عملیاتی می‌شود

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برنامه افزایش و امکان انجام یک هزار و ۱۰۰ آزمایش متنوع فنی و تخصصی به منظور افزایش کیفیت پروژه‎های عمرانی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این افزایش ۲ برابری آغاز شده است، گفت: رمز موفقیت، توسعه است و با حفظ کیفیت و ارتقاء کیفی در ارائه خدمات منحصر به فرد ،توسعه پایدار را رقم خواهیم زد و با نوگرایی و استفاده از ظرفیت‌های جدید این توان در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وجود دارد که تنوع ارائه آزمایش‌های فنی و تخصصی خود را از ۵۶۰ نوع آزمایش ، به یک هزار و ۱۰۰ نوع آزمایش برساند.

کیانپور ادامه داد: افزایش تنوع آزمایش‎ها با برنامه‌ریزی‎هایی که در ستاد و سایر استان‌ها آغاز شده است و به مرور هر ماه به سبد خدمات شرکت آزمایشگاه افزوده می‌شود و از این طریق سهم بیشتری از بازار کشور را بدست می‌آوریم و با ارائه خدمات با کیفیت، استاندارد، بروز و به موقع ، علاقمندی و تمایل پیمانکاران، مهندسین مشاور و کارفرمایان داخلی و خارجی برای حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی افزایش یافته است و این شرکت توانسته بازوی توانمندی برای دولت برای پروژه‎های خاص ملی و استانی باشد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش دیگری از سخنان خود که در جلسه وب کنفرانسی با مدیران مناطق و استانی کشور که با حضور اعضاء هیات مدیره و مدیران ستادی برگزار شد به اولویت شرکت برای ورود به بازارهای جدید اشاره داشت و افزود: امسال سال ورود به بازارهای جدید است. بازارهایی از جمله حوزه معادن، کاوش‌ها، فولاد، سنگ، کانی شناسی و ژئوتکنیک که باید حضوری حتمی داشته باشیم و با ارائه خدمات منحصربفرد در این بخش نیز تاثیرگذار باشیم.

کیانپور ادامه داد: در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توجه ویژه‌ای به منابع انسانی شده است و توسعه را از منابع انسانی شرکت آغاز کرده‌ایم  و به فکر رفاه، آسایش و آرامش پرسنل هستیم و قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است و وقتی نیروی انسانی تامین باشد می‌تواند خدمات بهتر و با کیفیت‌تری ارائه دهد. وی ادامه داد: مدیران آزمایشگاه باید در همه استان‌ها دانش پرسنل و تجهیزات خود را به روز کرده و کارآمد نگه دارند و به طور مستمر این تجهیزات کالیبره شوند و انحراف معیار از استاندارد‎های تعیین شده نباید وجود داشته باشد.

کیانپور با تاکید به مدیران آزمایشگاه‌های سراسر کشور تصریح کرد: توقع از مدیران استانی این است که نوآوری را در سبد توزیع خدمات خود قرار دهند و با هماهنگی و برگزاری جلسات با مسئولین استانی و دستگاه‌های اجرایی به دنبال ورود به بازارهای جدید باشند. وی ضمن اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌ها با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی اشاره کرد و گفت: مدیران آزمایشگاه باید با دانشگاه‌ها مکاتبه کنند و در شبکه آزمایشگاهی سهم بیشتری را کسب کنند.

کیانپور با اشاره به برخی تکالیف قانونی گفت: الزامات دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی و بستن حساب‌ها باید در موعد مقرر انجام و گزارش شود و از جریمه بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی جلوگیری شود. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه مدیران شرکت  باید برای اعتلای شرکت تلاش مضاعفی به کار ببندند اضافه کرد: هیچ مدیری نباید به وضع موجود قانع باشد و تفکر دولتی بر آزمایشگاه حاکم باشد، مدیران استانی و ستادی باید به فکر برنامه‌ریزی برای تغییر وضع موجود باشند و با توسعه و تنوع فعالیت‌های آزمایشگاهی و مشتری مداری، ضمن حفظ و ارتقا اعتبار و وجاهت شرکت، منافع آن را نیز افزایش دهند. وی با بیان اینکه هیچ بخش کم کار نباید داشته باشیم افزود: از تمام پتانسیل‌های موجود بخش‌های فنی و آزمایشگاه‌ها در جهت افزایش درآمد و بهبود ارائه خدمات  استفاده کنید .

کیانپور ادامه داد: در حال حاضر برخی استان‎ها مانند گیلان، اصفهان، خوزستان، قم و سیستان و بلوچستان تلاش خوبی را به کار بسته‌اند و از دیگر استان‌ها هم همین انتظار را داریم. وی با بیان اینکه تفکر درجه بندی استان‌ها در ستاد حاکم نیست گفت: اصل بر این است که همه استان‌ها را برابر ببینیم و اولویت ما پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در ادامه این جلسه مهندس روان‌بد، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت نیز گزارشی از عملکرد استان‌ها درخصوص میزان درآمد و وصول مطالبات نیمسال نخست ارائه کرد و در پایان نیز اعضاء هیات مدیره، مدیران ستادی و مدیران استانی نیز هر کدام نسبت به ارائه برنامه‌های خود برای جذب و وصول مطالبات شرکت پرداختند و پیشنهادات و نقطه نظرات خود در محورهای پیگیری مطالبات شرکت، تعمیرو نگهداری تجهیزات و صرفه جویی، از جمله مواردی بود که مدیران حاضر به آنها اشاره کردند.