شناسهٔ خبر: 99983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید کمسیون عمران مجلس از بندر لنگه هرمزگان عنوان شد:

انجام تعمیرات و آغاز بهره‌برداری از مسیرهای عمومی، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر /اجرای ۵ پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال

بازدید اعضای کمیسیون‌ عمران مجلس شورای اسلامی، در دومین روز سفر به استان هرمزگان، از بنادر استراتژیک و پروژه‌های سرمایه‌ای، تجهیزاتی و زیربنایی بندری و دریایی غرب این استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این بازدید که مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند، علاوه بر انجام تعمیرات و آغاز بهره‌برداری از مسیرهای عمومی، با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر، روند پیشرفت، راهبری و هدایت پروژه‌های بزرگ اقتصادی- بازرگانی در بندر لنگه و بنادر همجوار، مورد بررسی قرار گرفت. 

علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان این بازدید، به تشریح سیاست‌های کلان سازمان بنادر پرداخت و تاکید کرد: پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه در گروی پیشرفت صنایع است و دغدغه مشترک همه مسوولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با استفاده از تمام توان و پتانسیل‌های موجود در بنادر هرمزگان، در راستای رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان این استان تلاش خواهیم کرد.

براساس این گزارش، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید، ضمن ارایه گزارش مبسوط از فعالیت بنادر غرب استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ پروژه دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال در بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در حال انجام است.

علیرضا محمدی کرجی‌ران گفت: تلاش خواهیم کرد با توسعه، بهسازی و تجهیز بندر لنگه، زمینه رقابت پذیری آن را افزایش دهیم؛ زیرا بندرلنگه، یکی از بندرهای بسیار فعال، پویا و با بهره‌وری بالا است که به رغم تحریم‌ها، توانسته با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را در زمینه تجارت دریایی داشته باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودروی کشور با نظارت بر۱۰ بندر تجاری و مسافری از ابتدای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، از کانون‌های مهم مدیریت بر سواحل کشور به شمار می‌آید.