شناسهٔ خبر: 99992 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۱۰ كيلومتر و آغاز عمليات اجرايی ۲۷ كيلومتر از محور سمنان- فيروزكوه

خیراله-خادمی-مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور.jpg معاون وزير راه و شهرسازی: امروز با افتتاح ۱۰ كيلومتر از محور سمنان- فيروز كوه و آغاز عمليات اجرايي ۲۷ كيلومتر ديگر آن گام مهمی در تكميل كريدور شمال- جنوب و تسهيل تردد ميان سه استان سمنان، تهران و مازندران برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خيراله خادمی از افتتاح ۱۰ كيلومتر و آغاز عمليات اجرايي ۲۷ كيلومتر محور سمنان- فيروزكوه خبر داد و گفت:‌ اين محور موجب حذف نقاط حادثه خيز، كوتاه شدن زمان سفر و توسعه و رونق استان مي‌شود.

وي هدف از احداث اين بزرگراه را بهبود كيفيت تردد و رفع گره‌هاي ترافيكي راه‌هاي مواصلاتي سه استان سمنان، تهران و مازندران اعلام كرد.

خادمي اين بزرگراه را يكي از محورهاي مواصلاتي مهم و پر تردد كشور اعلام كرد و گفت: با توجه به حجم بالاي مبادلات و حمل كالاهاي اساسي بين استان‌هاي شمالي كشور اين محور نقش مهمي در تكميل كريدور شمال- جنوب ايفا مي‌كند.

 وي در خصوص اين محور توضيح داد و گفت: محور سمنان- فيروزكوه ۶۰ كيلومتر است كه ۳۷ كيلومتر آن در استان سمنان واقع شده است كه قطعه يك به طول ۱۰ كيلومتر و قطعه دو ۲۷ كيلومتر است.

معاون وزير راه و شهرسازي ارزش روز اين پروژه را ۶۹۵ ميليارد تومان دانست و افزود: بيش از ۳۱ ميليارد تومان براي اين بخش از پروژه كه امروز به بهره‌بردراي رسيد هزينه شده است و ارزش روز آن معادل ۱۰۴ ميليارد تومان برآورد مي‌شود.

به گزارش شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خادمي حجم عمليات خاكي بخش افتتاح شده اين محور را بيش از يك ميليون متر مكعب اعلام كرد و ادامه داد: ۹۱ هزار تن آسفالت، ۷ هزار متر مكعب بتن ريزي، ۷۷ هزار متر مكعب اساس و زير اساس بخش ديگري از عمليات اجرايي در اين ۱۰ كيلومتر است.