نمایش همه
  • چمران ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۹

    نگاهی به خانه پدری شهيد چمران/ هزاران «چ» در یک موزه

    تک‌تک کوچه‌های محله سیروس پر از خاطره‌های شیرین از دوران تهران قدیم است. اگر روزي گذرتان به اين محله‌ها كه به بازار تهران معروف شده افتاد، حتما با دقت بيشتري به بناي خانه‌هايي كه در اين كوچه‌ها قرار دارند نگاه كنيد؛ به درهاي چوبي قديمي، درخت‌هاي سبز باغچه‌ها، صندلي‌هاي مهرباني جلوي در خانه‌ها، كاشي‌هاي آبي سردر اين خانه‌ها و سقف‌هاي كاه‌گلي كه بي‌شك در تهران امروز كمتر ديده مي‌شوند.

  • پوستر ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۴

    دویست و هفتمین گفتمان هنر و معماری برگزار می‌شود؛

    مصوبه برج باغ با شهر چه کرد؟

    دویست و هفتمین گفتمان هنر و معماری تحت عنوان «مصوبه برج باغ با شهر چه کرد؟» دوم تیرماه سال جاری به همت انجمن مفاخر معماری ایران در سالن آمفی تئاتر وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

  • حامد مانی فر ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۲:۰۳

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تشریح کرد:

    جزئیات روند پیشرفت و واگذاری ۹۶۰ واحد مسکن مهر تاکستان/ واگذاری ۷۶ واحد مسکن مهر تاکستان با شرایط ویژه/

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مسکن مهر تاکستان از جمله پروژه‌های خوب در مسکن مهر استان است که تاکنون علاوه بر تامین کلیه خدمات زیربنایی در آن، دو باب مسجد، دو مجموعه تجاری و راه دسترسی آن به خیابان غفاری با اعتبارات در اختیار وزارت راه و شهرسازی به انجام رسیده است.

  • بافت فرسوده خراسان جنوبی ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۰:۰۹

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعلام کرد:

    نوسازی بافت‌های فرسوده یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای توسعه شهری است

    مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر این که نوسازی بافت های فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای توسعه شهری است، گفت: اصلاح کالبدی شهر، رونق اقتصادی و تقویت ساختار فرهنگی شهر بخشی از نتایج مثبت احیای بافت فرسوده است.

  • شهران ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۸:۱۳

    جزئیات بررسی ابعاد حادثه انفجار منطقه شهران تهران

    واکاوی حادثه شهران در شورای شهر/ ایجاد مدیریت یکپارچه شهری از الزامات اولیه برای مقابله با بحران‌ها

    صحن غیرعلنی شورای شهر تهران در روز گذشته به بررسی ابعاد حادثه انفجار منطقه شهران اختصاص داشت. اعضای پارلمان محلی پایتخت در این جلسه که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد ایجاد مدیریت یکپارچه شهری را یکی از الزامات اولیه برای مقابله و مدیریت بحران‌های این چنینی عنوان کردند.

  • استقبال گردشگران از آثار تاریخی و معماری ایران در سراسر کشور ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۰۷:۴۹

    تاملی بر دلایل افول معماری ایران از دوران صفویه و قاجار تا امروز

    نیاکان ما در تاریخ قالب‌های گوناگونی در معماری خانه استفاده کرده‌‌اند که در دوره‌هایی- به‌خصوص بعد از ظهور اسلام- نمونه‌های برجامانده نشان از بالابودن کیفیت ساخت و طرح از جنبه‌های مختلف کالبدی، زیست‌محیطی، فرهنگی و... دارد. اما پس از دوران صفوی و در دوره قاجار، درحالی‌که شاهد تحول تمدن و علوم-رنسانس-در اروپا هستیم، نظام‌های مختلف کشور ما رو به افول می‌رود.