نمایش همه
  • حامد مظاهریان ۱۳۹۷-۰۲-۱۲ ۲۰:۰۳

    روزی برای تشکر از معلمانم

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در یادداشتی روز معلم را تبریک گفت و به تجلیل از جایگاه معلمان و استادان پرداخت.

  • حامد مظاهریان ۱۳۹۷-۰۲-۱۲ ۰۸:۴۷

    کارگر، ایمنی، زندگی

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در یادداشتی ضمن تبریک روز جهانی کارگر، به تشریح الزامات ایمنی در کارگاه های ساختمانی پرداخت.

  • نورالله بیرانوند ۱۳۹۷-۰۲-۱۱ ۰۷:۴۳

    ضرورت استفاده صنعت ریلی از ظرفیت‌های بازار سرمایه

    نوراله بیرانوند*: راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با طراحی و پیگیری راهبرد متنوع سازی منابع مالی، اقدامات گسترده ای را جهت فراهم کردن بسترهای لازم با هدف تسهیل استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار داده است.

  • ناهید خداکرمی ۱۳۹۷-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۳

    شهری در شأن تهرانی‌ها

    ناهید خداکرمی*: امیدوارم شورا بتواند تا پایان عمر این دوره حل مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، ساخت‌وسازها و تخریب باغات را در مسیری منطقی قرار دهد.

  • قطار ۱۳۹۷-۰۲-۰۹ ۰۸:۵۴

    ضرورت استفاده صنعت ریلی از ظرفیت های بازار سرمایه

    نوراله بیرانوند*: راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با طراحی و پیگیری راهبرد متنوع سازی منابع مالی، اقدامات گسترده ای را جهت فراهم کردن بسترهای لازم با هدف تسهیل استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار داده است.

  • آخوندی امضا ۱۳۹۷-۰۲-۰۸ ۰۸:۵۰

    یادداشت وزیر راه و شهرسازی:

    تنگنای ارزی، تصحیح موضع و گام‌های بعدی

    وزیر راه و شهرسازی در یادداشتی ضمن پرداختن به مشکلات ناشی از تنگنای ارزی در کشور به اقدامات لازم برای تصحیح موضع و گا‌م‌های بعدی اشاره کرده است.

  • علی بیت اللهی ۱۳۹۷-۰۲-۰۶ ۰۸:۴۸

    پیامد تصویب حریم گسل‌ها

    دکتر علی بیت‌اللهی*: تعیین حریم گسل‌های شهر تبریز پس از تهران یکی دیگر از اقدامات اساسی در کشور برای شروع جدی ملاحظات زلزله در توسعه شهری است، زیرا این شهر با خطر پذیری بسیار بالا، سابقه طولانی در رخداد زلزله‌های ویرانگر دارد.

  • هادی حق شناس ۱۳۹۷-۰۲-۰۵ ۰۹:۲۸

    شهرداری تهران می‌تواند ارزان‌تر اداره شود

    هادی حق‌شناس*: شهرداری تهران می‌تواند ارزان‌تر اداره شود به این شرط که در همه بخش‌های آن از مدیران کارآمد و با دانش استفاده شود و هم اینکه بخشی از هزینه‌های غیرضرور حذف شده و درآمدهای پایدار روزانه، ‌ماهانه و سالانه برای شهرداری تهران ایجاد کرد تا بودجه‌اش اصطلاحا صفر باشد، یعنی درآمد و هزینه‌اش یکسان باشد.

  • غزال راهب ۱۳۹۷-۰۲-۰۴ ۱۱:۵۴

    از گفتمان حاکمیت و فرد تا گفتمان شهر و معماری

    دکتر غزال راهب*: رابطه معماری، هر زمان (از گذشته تا امروز)، در رابطه با شهر در تناظر است با رابطه فرد با حاکمیت. به عبارت دیگر، معماری جزء است که در پیوند با اجزای دیگر، شهر را می سازد با نظامات حاکم بر آن؛ همچنان که افراد، اجتماع را می‌سازند در رابطه با نظام حاکمیت. توجه به این نکته لازم است که این رابطه و میزان ارزش و اعتبار آن، رابطه ای صرفاً تمثیلی نیست؛ بلکه رابطه ای عِلّی است. زیست- مکان و فرد مستلزم یکدیگرند، همچنان که شهر و حاکمیت.

  • سواحل مکران ۱۳۹۷-۰۲-۰۴ ۰۷:۴۸

    تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران با منافع ملی در تضاد است

    استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: سواحل مکران بخشی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر می‌گیرد و تشکیل سازمانی مجزا و بالادستی در این حوزه با طرح‌های استانی تداخل پیدا خواهد کرد.

  • طاهره نصر ۱۳۹۷-۰۲-۰۳ ۰۷:۵۵

    به بهانه روز معمار، زادروز شیخ بهایی:

    اهمیت معماری در آینده ساخت و سازها و سیمای شهرها

    طاهره نصر*: معماری در بستر شهرها شکل خود را می‌یابد و آینده ساخت‌و‌سازهاست که سیمای شهرها را رقم می‌زند، بنابراین جایگاه معماری در این میان جایگاهی ارزشی است.