نمایش همه
  • مهرداد تقی زاده ۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۰۹:۴۰

    تقی‌زاده در پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد؛

    پاسداشت مقام خبرنگار تکریم دانایی و صیانت از حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات است

    مهرداد تقی زاده*: پاسداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه در حقیقت تکریم دانایی و صیانت از حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات است،هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را صمیمانه به اصحاب رسانه تبریک عرض می نمائیم.

  • محمد شکرچی زاده ۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۰۹:۱۴

    شکرچی‌زاده در پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد؛

    نقش خبرنگاران در ترمیم شکاف اجتماعی در روزگار پرمخاطره کنونی

    دکتر محمد شکرچی‌زاده*: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در روزگار پرمخاطره کنونی نقش مهمی در ترمیم شکاف‌های اجتماعی ایفا می‌کنند و به همین دلیل باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

  • محمدسعيد ایزدی ۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۰۸:۵۸

    ایزدی در پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد؛

    توسعه مطالبه‌گری و افزایش آگاهی عمومی در جامعه مسئولیت خبرنگاران است

    دکتر محمدسعید ایزدی*: نامگذاری هفدهم مردادماه هر سال به عنوان «روز خبرنگار» توسط شورای فرهنگ عمومی، فرصت مناسبی است برای قدردانی از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی که با ایفای نقش ارزشمند خود به گسترش اطلاعات می پردازند، مطالبه گری را در جامعه توسعه داده و به افزایش آگاهی عمومی کمک می کنند.

  • مه‌آبادی ۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۰۷:۳۵

    مه‌آبادی در پیام تبریک به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد؛

    هيچ اقدام بزرگی بدون حضور حرفه‌ای خبرنگاران نتیجه مطلوب نخواهد داشت

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ هفدهم مردادماه(روز خبرنگار) را به تمامی اصحاب رسانه به ویژه آنان که در عرصه صنعت فرودگاهی فعالیت می کنند، تبریک گفت.

  • محمد تقی انزان پور ۱۳۹۷-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۷

    پيام تبريك مديركل بنادر و دريانوردی استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار

    رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی می‌توانند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند

    مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با صدور پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را به کلیه تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت.

  • حسن نیا ۱۳۹۷-۰۵-۱۶ ۰۹:۰۸

    پیام تبریك حسن‌نیا به مناسبت روز خبرنگار

    روز خبرنگار، روز گام نهادن امانت‌داران اخبار در وادی آگاهی و نیك‌‌اندیشی

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به همه فعالان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی تبریك گفت.

  • سانحه ۱۳۹۷-۰۵-۱۴ ۱۶:۰۸

    بررسی سوانح هوایی را سیاسی نکنید!

    محمد علی حجتی*: پس از گذشت حدود پنج ماه از سانحه هوایی یاسوج و فراز‌و‌نشیب‌های بررسی این سانحه، کماکان شاهد نظرات متناقض مسئولان بخش‌های مختلف هستیم.

  • شرکت ای تی آر ۱۳۹۷-۰۵-۱۴ ۱۰:۵۸

    ای‌تی‌آر:

    بازگشت تحریم‌ها علیه ایران شرکت ای‌تی‌آر را متضرر می‌کند

    شرکت هواپیماسازی ای تی آر (ATR) درباره احتمال متضرر شدن خود برای عدم تحویل تعداد هواپیماهای مقرر به ایران ایر تا زمان بازگشت دور جدیدی از تحریم های اقتصادی علیه این کشور، ابراز نگرانی کرد.

  • قطار ریل باس ۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۰۸:۱۰

    راه آهنین؛ پیشتاز در توسعه ملی

    توسعه شبکه های ریلی امروز یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که به خوبی در جای جای ایران اسلامی مسیر خود را طی کرده و می رود تا مرزهای توسعه کشور را نیز درنوردد.

  • قطار ریل باس ۱۳۹۷-۰۵-۱۱ ۲۱:۴۹

    شکوه انقلاب ریلی در دیار الوند

    اردیبهشت سال گذشته استان همدان میزبان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود و او نوید انقلاب بزرگ ریلی را در همدان داد؛ وعده ای که امروز دستاوردهای آن یک به یک محقق می شود.

  • غلامرضا شرفی ۱۳۹۷-۰۵-۰۹ ۰۸:۱۰

    جزایر آبادان را می‌توان قطب گردشگری کشور کرد

    غلامرضا شرفی:* در منطقه جنوب به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر و سواحل اروند و منطقه مکران مناطق بسیار بکری وجود دارد که می‌توانند به صورت کاملا نو و جدید مورد بازدید توریست‌ها قرار گیرند و هم می‌توانند توریست‌های سنتی را جذب کنند. شهر آبادان دارای چهار جزیره از جمله شادی، مینو و ... است که این چهار جزیره به راحتی می‌توانند به قطب گردشگری ایران تبدیل شوند.

  • بندر چابهار ۱۳۹۷-۰۵-۰۵ ۰۹:۰۷

    موقعیت منحصربه فرد در یک گلوگاه آبی وسوسه کننده؛

    چابهار دروازه طلایی هند

    موقعیت منحصر بفرد بندر چابهار در یک گلوگاه راهبردی آبی وسوسه ای برای تجار هندی است که در سودای تسهیل کسب و کار خود و دسترسی به سرزمین هایی فراتر هستند.

  • علیم یارمحمدی ۱۳۹۷-۰۵-۰۴ ۰۷:۵۵

    یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

    بانک مسکن نیازمند افزایش سرمایه است

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک مسکن، گفت: ورود جدی‌تر بانک مسکن برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن و پیاده سازی اهداف این بانک نیازمند افزایش سرمایه است.

  • احمد مرادی ۱۳۹۷-۰۴-۳۱ ۰۷:۴۷

    حمایت مجلس از طرح‌های توسعه‌ای صنعت گردشگری دریایی

    احمد مرادی*: جزایر کشور ظرفیت و پتانسیل لازم را برای جذب توریست و گردشگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی دارند، بنابراین در وهله اول زیر ساخت های لازم برای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری دریایی فراهم شود.

  • امیر عابدی ۱۳۹۷-۰۴-۳۰ ۰۸:۱۵

    بازنگری در تعرفه‌های بندری کمک قابل‌توجهی به تجار کرد

    امیر عابدی*: هم اکنون تعرفه و کرایه حمل و نقل به ویژه در کالاهای صادراتی و کالاهای تامین مواد اولیه و نهاده های کشاورزی به عنوان بزرگترین مشکل پیش روی فعالان اقتصادی محسوب می شود.

  • فردین یزدانی ۱۳۹۷-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۸

    بازار مجازی معاملات

    فردین یزدانی*: آمارها و نشانه‌ها حکایت از آن دارد که بازار مسکن پس از چند سال رکود از نیمه دوم سال گذشته جذاب شده است. قیمت‌ها رشد یافته و مهم‌تر از آن در مقاطعی معاملات هم افزایش پیدا کرده است.

  • مجیدرضا حریری ۱۳۹۷-۰۴-۲۸ ۱۴:۲۴

    کاهش تعرفه کالا و کشتی؛ گامی مثبت در جهت افزایش ترانزیت کشور

    مجیدرضا حریری*: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری به سمت تجدید نظر در تعرفه‌گذاری کالا و کشتی حرکت کرد، که این موضوع کمک قابل توجهی به تجار بود. چرا که قدرت رقابت بخش خصوصی در منطقه را با کاهش قیمت تمام شده کالا افزایش می‌دهد. تجار همواره از کاهش نرخ تعرفه کالا و کشتی در بنادر کشور استقبال می‌کنند.

  • حامد مظاهریان ۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۰۸:۳۲

    ضرورت تصمیمات فرابخشی

    حامد مظاهریان*: بخش مسکن از اواسط سال ۱۳۹۲ تا ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ از یک طرف بنا به دلایلی همچون رکود در کل اقتصاد، نرخ بالای سود بانکی و جذب بخش قابل‌توجهی از نقدینگی ازسوی بازار پول، حجم زیاد خانه‌های خالی و قفل شدن منابع مالی در این خانه‌ها و... با کاهش در حجم فعالیت‌های واقعی و ساخت‌و‌ساز مواجه شده بود و از طرف دیگر با کنترل انتظارات تورمی، شاخص‌های قیمتی در بازار خرید و فروش مسکن و اجاره با ثبات نسبی مواجه بود.

  • حسین عبده تبریزی ۱۳۹۷-۰۴-۲۴ ۰۸:۳۱

    توضیح عبده‌تبریزی درباره یک خبر

    حسین عبده تبریزی اقتصاددان و مشاور وزیر راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود درباره یک خبر که برخی رسانه‌ها درباره آن حاشیه‌‌سازی کردند، توضیحاتی ارائه داد.

  • عباس آخوندی ۱۳۹۷-۰۴-۲۳ ۰۸:۰۱

    مسجد جامع ساری، میراث سوخته

    عباس آخوندی*: آتش‌سوزی مسجد جامع ساری که از آثار اولیه دوره اسلامی در مازنداران است موجب تاسف عمیق همه‌ی دوستداران این سرزمین است.

  • شهرام اجتهادی ۱۳۹۷-۰۴-۲۲ ۰۸:۴۹

    راهكارهای تعديل بازار مسكن

    سيد شهرام اجتهادی*: بازار مسكن در ماه‌های اخیر و با نوسانات اقتصادی دچار تغییر و تحولات شگرفی شده است. این تغییر و تحولات بیش از آنكه تابع سیاستگذاری‌ها و متغیرهای معمول در حوزه مسكن باشد، تابع متغیرهای بیرونی و كلان اقتصادی كشور، خروج ترامپ از برجام و نوسانات ارزی بود. این نوسانات، جهش مقطعی قیمت مسكن در كشور را در پی داشت، در شرایط كنونی وزارت مسكن و شهرسازی برای تعدیل قیمت مسكن و اجرایی شدن سیاست‌های كلان خود در این حوزه، مجموعه‌ای از راهبردها و اقداماتی را مد نظر قرار داده است.

  • حسین عبده تبریزی ۱۳۹۷-۰۴-۲۰ ۰۸:۰۵

    آن اقتصاددان ناجی

    حسین عبده‌تبریزی*: هر زمان که شرایط ویژه‌ای در عرصه‌ اقتصاد پیش می‌آید، همه دنبال اقتصاددان ناجی می‌گردند که به فوریت راه‌حل‌هایی ارائه دهد و با سرعت مسائل را خارج از چارچوب معمول حل کند.

  • غلامرضا سلامی ۱۳۹۷-۰۴-۱۹ ۰۸:۱۱

    شهر فروشی، منشا فساد

    غلامرضا سلامی*: در مناطقی از تهران شاهد هستيم كه باغی را خشك می‌كنند تا زمين آن را به يك مجتمع تجاری يا برج مسكونی تبديل كنند.

  • شهر تهران ۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۰۸:۰۴

    طراحی شهری و تاثیر آن بر دمای شهرها

    طراحی شهری تاثیر بسیار قابل توجهی در دمای شهر دارد و می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از اندازه بعضی از شهرها شود.

  • آخوندی امضا ۱۳۹۷-۰۴-۱۵ ۰۸:۳۳

    وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

    راه‌کارهای تعادل‌بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری

    وزیر راه و شهرسازی در یادداشتی تحت عنوان راهکارهای تعادل بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری پرداخت و نوشت: معمولا در زمان‌هایی که بازار ملتهب است، گرایش عمومی به سمت اتخاذ تصمیمات هیجانی است که نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه گره‌های سخت‌تری را نیز پدید می‌آورد.

  • مردم ۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۰۸:۳۸

    به جای جامعه از شهروندان تقدیر کنید

    حسن سبیلان‌اردستانی*: شهروند یا جامعه، کدام در بازنمایی‌های رسانه‌ای ایران دیده می‌شود؟ سال‌ها انتشار اخبار و گزارش با تأکید بر جامعه و کشور باعث شده است که «رویکرد جامعه‌محور خبری» برای متخصصان نیز خیلی عادی باشد که جامعه در اولویت قرار گیرد؛ برای مثال به‌جای اینکه بگوییم فلان فرد در اسکی بانوان سوم شد، می‌گوییم: ایران در اسکی بانوان سوم شد!

  • هواپیمای ATR شرکت هما ۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۹:۵۳

    یک کارشناس صنعت هوایی اعلام کرد:

    تحریم‌ها گزینه‌های پیش روی شرکت‌های هواپیمایی را مسدود کرد

    یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است استفاده نکردن صنعت هوایی ایران از ظرفیت‌های به وجود آمده پس از اجرای برجام باعث شده امروز گزینه‌های پیش روی ایران دشوار و بسیار گران باشد.

  • عباس آخوندي ۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۷:۴۸

    در مراسمی به همین نام قرائت شد:

    پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی دریانورد/ تاکید بر حمایت از رفاه و سلامت دریانوردان

    در مراسم روز جهانی دریانورد که به همت سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، پیام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حمایت از رفاه و سلامت دریانوردان قرائت شد.

  • دکتر ناصرالدین غراب ۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۰۸:۲۷

    سندروم بی‌تفاوتی

    ناصرالدین غراب*: شاید جورج زیمل جامعه‌شناس آلمانی اولین کسی بود که پدیده بی‌تفاوتی (blaze) را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های شخصیتی در کنار ویژگی‌های دیگری چون توداری، محافظه‌کاری و گم بودگی در کلان شهر‌ها کشف و طرح کرد. او این خصیصه شهری را نوعی سازگاری و واکنش ذهنی و روانی افراد با محیط در برابر تغییرات سریع و ناهنجاری‌های نامطلوب صوتی و حسی ناشی از آنها می‌پندارد. به‌زعم او ما یاد می‌گیریم که تمامی محرک‌های بیرونی شهری که برای کاری در حال اجرا ضرورتی ندارند را حذف کنیم.

  • مهرداد لاهوتی ۱۳۹۷-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۷

    دریانوردان در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند

    مهرداد لاهوتی*: حمل و نقل دریایی سهم قابل توجهی در جابجایی کالا دارد. البته این سهم در سایر کشورها بسیار بیشتر است چرا که حمل و نقل دریایی ضمن گستردگی فعالیت در مقایسه با سایر شقوق حمل و نقل ارزان تر است.در ایران نیز حمل و نقل دریایی مزیت های متعددی دارد که هنوز برای خیلی از تجار ناشناخته است چرا که هنوز با روش های سنتی و قدیمی کالاهای خود را جابجا کنند.