شناسهٔ خبر: 101696 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

واریز بیش از ۵ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن به حساب سازندگان/اعلام آمادگی سازندگان خصوصی برای تولید سالانه ۵۰۰ واحد مسکونی

شهر تهران واریز بیش از ۵ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به حساب سازندگان و اعلام نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در دی ماه بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بازآفرینی شهری از مزیت طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر انسجام و تداوم ماموریت‌های دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری اعلام کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران طی دو سال ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را در محلات هدف با زمانبندی اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست همراهی نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد که بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب شود.

ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون نفر فراتر رفت

معاونت مسکن و ساختمان از ثبت‌نام ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۸۳ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

واریز بیش از ۵ هزار میلیاردتومان آورده به حساب سازندگان

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵ هزار میلیاردتومان ازمحل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شد، از پرداخت ۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات در اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.

اعلام آمادگی سازندگان خصوصی برای تولیدسالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی

در نشست دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان با نمایندگان انجمن‌های صنفی ساختمانی و مهندسی، تولیدکنندگان انبوه بخش خصوصی برای تولیدسالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی کرد.

پرداخت ۸۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن

اقدامات معاونت مسکن و ساختمان در سه ماهه دولت سیزدهم در بخش استیجار، توسعه و ثبات‌بخشی به بازار مسکن تشریح شد. بر این اساس ۵ اقدام شاخص در حوزه ساماندهی بازار اجاره انجام شد که شاملِ تدوين آيين‌نامه اجرايی اجاره‌داری حرفه‌ای و ارسال آن به هیأت وزیران و برگزاری جلسات در کمیسیون تخصصی هیأت دولت و همچنین انجام اصلاحات مورد نظر اعضای کمیسیون، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در شرایط اقتصادی حاکم به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمدید خودکار قراردادهای اجاره، برنامه‌ریزی برای احداث مسکن اجاره‌ای برای تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، و اصلاح ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی (ماده ۵ مکرر) و اخذ مجوز واگذاری ۹۹ ساله زمین به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تشویق تولید مسکن اجاره‌ای است.

نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن دی ماه اعلام می‌شود

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند اعلام نتایج پالایش متقاضیان را دی ماه اعلام کرد و گفت: تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت به خودمالکان تهرانی پرداخت می‌شود.

روند عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن گفت: شرکت‌ها و پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح اهتمام داشته و هرچه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرست و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در محل شرکت برگزار و محمد آیینی به عنوان مدیرعامل شرکت معرفی و عهده دار مسئولیت شد.

نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده طی ۲ سال

آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه شرکت بازآفرینی شهری برای نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده طی دو سال خبر داد.

ویرایش سوم کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت رونمایی شد

همزمان با روز جهانی معلولان، ویرایش سوم کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رونمایی شد.

اجرای حدود ۲۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای حدود ۲۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: اراضی ۵۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تامین شده و تخصیص یافته است.