شناسهٔ خبر: 119257 - سرویس جاده‌ای

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست/ عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی

ایمن سازی مسیرها تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست و عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی از مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رونمایی از سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نگهداری رویه‌ راه‌های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه سامانه‌های در دست مطالعه سازمان راهداری به زودی رونمایی می‌شود از رونمایی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نگهداری رویه‌های راه‌های کشور در همکاری سازمان راهداری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خبر داد.

بررسی مطالعات طرح ادامه متروی هشتگرد

رییس اداره هماهنگی و حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی گفت: جلسه کارشناسی مطالعات طرح ادامه متروی هشتگرد به قزوین که از مصوبات سفر ریاست جمهوری در قزوین بود برگزار شد.

تبیین بازنگری بخش قیر و آسفالت از نشریه ۱۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور

در کارگاه آموزشی چهاردهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین آلات موضوع " تبیین بازنگری بخش قیر و آسفالت از نشریه ۱۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور" (مشخصات فنی عمومی راه) مطرح می‌شود.

ارائه گزارش عملکرد معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل ریلی و جاده‌ای در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت راه آهن در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود و برنامه‌های آتی به کمیسیون عمران مجلس گزارش دادند.

ارتقای کیفیت صنعت راهسازی کشور وظیفه وزارت راه و شهرسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با توجه به وضعیتی که در حوزه ساخت آزادراه و بزرگراه دارد مصرف‌کننده اصلی قیر در کشور محسوب شده و بنابراین باید اقدامات موثری جهت ارتقای کیفیت قیر و آسفالت انجام شود.

توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای با رومانی

در دیدار مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با سفیر رومانی بر توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای با رومانی و ضرورت ارتقای فعالیت ناوگان طرفین تاکید شد.

عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی

در مراسم معارفه مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی و اجلاس شانگهای تاکید و ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۱ به میزان ۹ میلیون تن اعلام شد.

تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست و پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در قطعه دو این آزادراه خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ۳۳ کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: احداث یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه شده و تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.