شناسهٔ خبر: 120015 - سرویس بنادر و دریانوردی

مروری بر اخبار بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

بررسی امکان برقراری خط دریایی برای انتقال کالا میان ایران و ونزوئلا/افزایش ۲ و ۱۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری وعملیات کانتینری

پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر افزایش ۲ و ۱۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری وعملیات کانتینری، بررسی امکان برقراری خط دریایی برای انتقال کالا میان ایران و ونزوئلا، استقبال "آیمو" از پیشنهاد ایران مبنی بر بازنگری در دستورالعمل ورود به فضای بسته در شناورها بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

استقبال "آیمو" از پیشنهاد ایران مبنی بر بازنگری در دستورالعمل ورود به فضای بسته در شناورها

دو سند پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «بازنگری در دستورالعمل ورود به فضای بسته در شناورها» و «ایجاد تغییرات در ماژول مربوط به تسهیلات بندری و امنیت کشتی ها در سایت GISIS » در جلسه کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی ( MSC ۱۰۶ ) مطرح شد.

افزایش ۲ و ۱۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری وعملیات کانتینری

بررسی عملکرد حمل و نقل دریایی در هفت ماهه امسال حاکی است که در بخش تخلیه و بارگیری بنادر تجاری رشد ۲ درصدی، در بخش عملیات کانتینری بنادر رشد ۱۰ درصدی و در بخش جابه‌جایی مسافر رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

امکان برقراری خط دریایی برای انتقال کالا میان ایران و ونزوئلا

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امکان برقراری منظم خط دریایی برای انتقال کالا بین ایران و ونزوئلا و سایر کشورها گفت: با توجه به فعالیت‌های ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال - جنوب،‌ می‌توان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حمل‌ونقل دریایی، انتقال بار و حمل‌ونقل هوایی دست یافت.

زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی در بندر چابهار فراهم شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی طی هشت ماه سال جاری و آماده شدن زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی در بندر چابهار خبر داد.

تصویب جانمایی شهر لجستیک بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۶۸ هزار تن کالای اساسی در روز خبر داد و تصویب جانمایی شهر لجستیک بندر امام خمینی (ره) را از اقدامات شاخص صورت گرفته خواند.

ضرورت نوسازی و تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر استان گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر ضرورت نوسازی و تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری مورد نیاز در بنادر استان گیلان، گفت: نیازمند کاهش سن ناوگان تجاری متردد در دریای خزر هستیم.

ترابری بیش از ۱۴ هزار مسافر در مسیرهای بین‌المللی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ هزار و ۸۴۱ فروند شناور مسافری در بنادر غرب استان هرمزگان تردد کردند.

پهلودهی ۳۸ فروند کشتی کالای اساسی از ابتدای سال تاکنون در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز فرآیند تخلیه دو فروند کشتی حامل کالای اساسی گندم به میزان ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تن در بندر شهید رجایی خبر داد.

ششمین نمایشگاه حمل و نقل با اولویت پاسخگویی و شرکت دانش بنیان ها برگزار می شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از ارائه عملکردها، پاسخگویی، اطلاع رسانی، امکان حضور دانشگاه‌ها، دانش‌بنیان‌ها و برگزاری نشست‌های خبری و تخصصی در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته خبر داد.

خط مسافری بندر شهید حقانی به جزیره ابوموسی راه‌اندازی شد

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آغاز فعالیت خط مسافری بندر شهید حقانی به مقصد جزیره ابوموسی برای نخستین بار خبر داد.