شناسهٔ خبر: 18167 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت:

امكان سرمایه‌گذاری به شرط انتقال دانش و فناوری به شرکت‌های ایرانی/ افزایش وام جعاله مسکن به ۲۰ میلیون تومان/بازنگری در آیین‌نامه طراحی راه‌های بین شهری/ کاهش سهم بخش مسکن در تسهیلات شبکه بانکی کشور

مسکن مهر مهاجران سخنرانی وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های ساختمانی ایران و ایتالیا و تأکید بر انجام سرمایه‌گذاری‌های بدون واسطه در کشور، موافقت وزارت راه و شهرسازی با افزایش وام جعاله مسکن به ۲۰ میلیون تومان و همچنین بازنگری در آیین‌نامه طراحی راه‌های بین شهری شورای عالی شهرسازی و معماری از مهمترین اخبار هفته گذشته در بخش مسکن بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شرح جدول زیر بود:

رئیس سازمان هواشناسی کل کشور

حضور در پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم (متن کامل را اینجا بخوانید.)

رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تأکید بر توسعه تجهیزات هواشناسی در دوره پساتحریم اعلام کرد: با توجه به تأثیرگذاری این دوره در تمامی حوزه‌های کشور قطعا شاهد تسهیل در خرید تجهیزات مورد نیاز از کشورهای خارجی خواهیم بود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی:

 

بازخوانی اندیشه ایران‌شهری در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهری (متن کامل را اینجا بخوانید.)

در دوران معاصر ایران و در جریان نو شدن، متاسفانه قادر نبوده‌ایم اندیشه نوسازی شهری را با تغییر سبک زندگی‌، سبک معیشتی و سازو‌کار‌های اقتصادی-اجتماعی یکسان و همراه سازیم. در این مسیر موضوعات بسیار مهمی چون کیفیت، همواره به شدت تقلیل یافته‌اند.

در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های ساختمانی ایران و ایتالیا(متن کامل را اینجا بخوانید.)

پروژه‌های زیربنایی در فضایی رقابتی عرضه خواهد شد و از شما می‌خواهم در این همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها مستقیم و بدون واسطه عمل کنید.

معاونت شهرسازی و معماری:

 

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شورای عالی معماری شهرسازی آمادگی دارد ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن در تهران را بررسی کند و از تمرکززدایی در یک ایستگاه راه‌آهن در سطح شهرها بپرهیزد.

درجلسه شورای عالی معماری و شهرسازی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شورای‌عالی معماری و شهرسازی در جلسه روز ۱۹ بهمن ماه بازنگری در آیین نامه طراحی راه‌های بین‌شهری را پس از ۲۱ سال از تصویب اولیه و افزایش سقف جمعیتی نجف آباد ۱۴۰۰ به ۴ میلیون نفر را به تصویب رساند.

 

معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه تأثیرات لغو تحریم‌ها در این حوزه را اعلام کرد (متن کامل را اینجا بخوانید.)

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر رونق بازار مسکن از نیمه سال ۹۵ مسکن را کالای بومی دانست و گفت: لغو تحریمها تأثیری بر این بازار نداشته است.

در رابطه با افزایش میزان وام جعاله در کشور (متن کامل را اینجا بخوانید.)

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از موافقت این وزارت با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی مبنی بر افزایش مبلغ وام جعاله مسکن به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر:

اعلام افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ۲ ماه پایانی سال (متن کامل را اینجا بخوانید.)

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از واگذاری ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال در کشور به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: هیچ واحدی بدون تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی در کشور به متقاضیان تحویل داده نمی‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن:

در نشست تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های بانک مسکن در سال ۹۴ و ۹۵ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مدیرعامل بانک مسکن پس از ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال جاری گفت: تسهیل شرایط دریافت تسهیلات مسکن و تأسیس صندوق‌های زمین و ساختمان جدید برخی از برنامه‌های بانک مسکن برای سال آتی است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن:

با حضور در استان خراسان رضوی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مدير عامل سازمان ملی زمين و مسكن گفت: يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن تا پايان فروردين در همه اداره‌های كل راه و شهرسازی آغاز به كار می‌كند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

در مراسم افتتاح ۸ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پرند (متن کامل را اینجا بخوانید.)

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تأمین روشنایی معابر و مسیر ورودی شهر جدید پرند اعلام کرد: با افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکن مهر پرند در دهه فجر سال جاری شرایط برای سکونت حدود ۳۰ هزار نفر در پرند فراهم شد.