شناسهٔ خبر: 23928 - سرویس هوایی

حوزه هوایی در هفته ای که گذشت؛

لغو محدودیت‌های پروازی ناوگان هما به اتحادیه اروپا/ اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) از طریق خطوط ریلی به بنادر/ جزییات لغو سه پرواز در جنوب کشور/ بزرگترین توافق تجاری ایران باامضای خرید هواپیما

آغاز به کار هواپیمایی امارات تاکید وزیر راه و شهرسازی به اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) از طریق خطوط ریلی به بنادر، جزئیات لغو سه پرواز در جنوب کشور، لغو محدودیت های پروازی ناوگان هما به اتحادیه اروپا، شکل گیری بزرگترین توافق تجاری ایران و آمریکا پس از انقلاب با امضای تفاهم نامه خرید هواپیما بین شرکت هواپیمایی هما و شرکت بوئینگ مهمتری اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح جدول زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی؛

در نشست مشترک با رییس صندوق پس اندازهای خارجی دولت چین، وزیر راه و شهرسازی بر اتصال فرودگاه امام خمینی (ره)  از طریق خطوط ریلی تاکید کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

ما به دنبال آن هستیم که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را از طریق خطوط ریلی مستقیما به شبکه بنادر کشور متصل کرده و عملیات گمرکی را از این طریق انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در هجدهمین  جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بر اولویت بخش حمل و نقل هوایی خراسان جنوبی تاکید کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مسئولان استانی باید ارزیابی کنند که گردشگری و میراث فرهنگی تا چه حد می‌تواند در محور توسعه نقش جدی داشته باشد. درهرصورت یک محور توسعه‌ای مشخص برای این استان باید درنظر گرفته شود تا همه جهت‌ها متوجه این محور باشد. با تصوری که من از این منطقه دارم، فکر می‌کنم بیش از اینکه صنعت بتواند نجات‌دهنده این استان باشد، فرهنگ و صنایع وابسته به آن است که (با توجه به تاریخچه این منطقه) می‌تواند به عنوان اولین محور توسعه در این ناحیه تأثیرگذار باشد.

وزیر راه و شهرسازس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

میانگین عمر مفید ۱۶۶ فروند هواپیمای فعال بالای ۲۳ سال است که قاعدتا طبق استاندارد بین‌المللی تا یک سال آینده باید بازنشسته شوند.

مسئولان و کارشناسان حوزه هوایی؛

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از لزوم جایگزینی 230 هواپیمای فرسوده خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

فاینانس این قرارداد (قرارداد ایران با شرکت بوئینگ) اصلاً مایه نگرانی نیست و با چند مجموعه در این راستا توافق‌هایی صورت گرفته است و تنها مسأله‌ای که اجرا و عملیاتی کردن قرارداد معطل آن است همان مجوز خزانه‌داری است.

تاثیر ریزگردها برای پروازهای اهواز و خرمشهر و لغو سه پرواز در هفته گذشته (متن کامل را اینجا بخوانید.)

رواز شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز ۸۶۱ مسیر مشهد - آبادان -تهران و پرواز شرکت هواپیمایی تابان به شماره پرواز ۶۲۹۴ مسیر مشهد - آبادان - مشهد نیز به علت گرد و غبار شدید لغو شد.

لغو محدودیت‌های پروازی ناوگان هما به اتحادیه اروپا (متن کامل را اینجا بخوانید.)

ارزیابی عملکرد ایمنی قسمت‌های مختلف عملیاتی شرکت هاپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) توسط متخصصان کمیسیون اروپا شامل نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا و اعضای منتخب اتحادیه اروپا باعث رفع ممنوعیت ناوگان این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل از تلاش دولت در زمینه آموزش و تربیت خبرگان صنعت هوایی خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

محصولی که حاصل تلاش دولت برای تربیت و افزایش تعداد خبرگان صنعت و پیمانکاران متبحراست به بار نشسته و توانسته نقش بالایی در افزایش اشتغال ایجاد کند. هم اکنون زمان مناسبی است که دنبال بارور کردن این سیستم برای صدور خدمات فنی و مهندسی باشیم.

هواپیمای فلایت چک به فرودگاه شیراز رفت. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

هواپيمای فلايت چك به منظور وارسی سيستم‌های ناوبری در نخستین روز تابستان وارد فرودگاه بين‌المللی شيراز شد.

جزئیات شکل گیری بزرگترین توافق تجاری ایران و آمریکا پس از انقلاب (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شرکت آمریکایی بوئینگ روز گذشته (سه‌شنبه) قرار داد فروش یکصد فروند بوئینگ ۷۳۷ و ۷۷۷ به تهران به مبلغ ۲۵میلیارد دلار را تایید کرد؛ این نخستین قرارداد (اقتصادی) بزرگ بین دوطرف پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ به این سو به شمار می‌رود.

ایر آسیا پروازهای خود از کوالالامپور به تهران را از سر گرفت. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شرکت هواپیمایی ایرآسیا مالزی سه شنبه شب با انجام نخستین پرواز از کوالالامپور به تهران، پروازهای خود در مسیر کوالالامپور- تهران و بالعکس را از سر گرفت.

آسوشیتدپرس گزارش امضای قرارداد فروش هواپیمای بوئینگ را ایران ایر را منتشر کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شرکت آمریکایی بوئینگ تایید کرد که قرارداد فروش هواپیما با شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر) را امضا کرده است.

تشریح ارزیابی نمانیدگان مجلس شورای اسلامی از علت شکایت رژیم صهیونیستی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

نمایندگان مجلس معتقدند خریدوفروش هواپیما میان بوئینگ و ایران راهی برای ورود ایران به بازار جهانی و به‌ خطر افتادن جایگاه اقتصادی رژیم‌صهیونیستی در آمریکاست، با این حال شکایت اسرائیل از بوئینگ برای معامله با ایران بی‌ثمر بوده و قابل پیگیری در محاکم بین‌المللی نیست.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از نوبت دریافت مجوز 7 ایرلاین خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

از اواخر سال گذشته ۷ موافقتنامه اصولی برای تاسیس ایرلاین صادر شده است اما تاکنون هیچکدام موفق به دریافت مجوز نشده اند.

آغاز پرواز مستقیم تهران به پاریس (متن کامل را اینجا بخوانید.)

هواپیمایی ماهان در ادامه راهبرد خود در زمینه افزایش مسیرهای پروازی به نقاط مختلف اروپا، پرواز مستقیم به فرانسه را آغاز کرد.

توضیح معاون شرکت هواپیمایی ماهان درباره حادثه فرودگاه خارک (متن کامل را اینجا بخوانید.)

پدیده‌های جوی منحصر به ایران نیست و این دست از سوانح در تمام فرودگاه‌های دنیا می‌تواند اتفاق بیفتد که البته میزان خسارت آن بستگی به میزان تجهیزات فرودگاهی، تجهیزات خود هواپیما و قدرت آن و مهم‌تر از همه مهارت خلبان در کنترل هواپیما دارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از تبدیل ترمینال سلام به الگویی برای خدمات رسانی به مسافر تاکید کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

کل پولی که برای ‌تکمیل ترمینال سلام لازم داریم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۳۰ میلیون دلار است این درحالی‌ست که با افتتاح این ترمینال بین سه تا ۵ میلیون مسافر‌ به صورت سالانه جذب و افزایش ظرفیت خواهیم داشت. بنابراین ترمینال سلام قدرت بازگشت این سرمایه را به سیستم اقتصادی کشور خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از احداث فرودگاه سقز خبر داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

با پیگیری‌های استاندار محترم کردستان، مقرر شد کار تملک اراضی مورد نیاز پروژه احداث فرودگاه سقز و اجرای طرح توسط پیمانکار توانمند، همزمان با تحویل زمین و با مدیریت شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شود.