شناسهٔ خبر: 37734 - سرویس جاده‌ای

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر رئیس جمهور به استان قزوین و فارس/ حضور وزیر راه و شهرسازی در افتتاح پروژه‌های عمرانی فارس/ ساخت بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان/ کسب مقام نخست کاهش تصادفات جاده‌ای سال گذشته برای استان ایلام

گزارش آخر هفته  سفر رئیس جمهور به استان قزوین و فارس، حضور وزیر راه و شهرسازی در افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی فارس، ساخت بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان و کسب مقام نخست کاهش تصادفات جاده‌ای سال گذشته برای استان ایلام از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

فارس

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به فارس ۵۴ کیلومتر از محورهای آماده بهره‌برداری استان به دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

البرز

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد از بهره‌برداری اولیه از پروژه قطار برقی حومه‌ای هشتگرد در سه ماهه نخست سال ۹۶ خبر داد و گفت: پیشرفت قابل توجه پروژه قطار برقی حومه‌ای هشتگرد در سال ۹۵ یکی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این شهر بود که با تدابیر مناسب دولت و مدیریت صحیح منابع به انجام رسید.

سیستان و بلوچستان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از انجام ۲۲ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در استان خبر داد و گفت: در جهت بهبود توسعه استان، زمین احداث دو بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شد که یکی از آنها پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و دیگری پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و این دو بیمارستان ۹۶ تختخوابی هستند که متخصصان، سرمایه‌گذار آنها بودند.

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای پروژه‌های بزرگراهی و توسعه زیرساخت‌های راه‌های استان در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد و در معرفی پروژه‌های اجرایی شده در دولت تدبیر و امید به هدف‌گذاری احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و ارتقای راه‌های اصلی و روستایی اشاره کرد.

کردستان

معاون امور عمرانی استانداری کردستان گفت: در سه سال و نیمی که از عمر دولت تدبیر و امید سپری می‌شود ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است.

گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در نشست کارگروه ترانزیت گفت: در سال گذشته ۵۴۵ هزار و ۸۲۰ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۲۴۸ تن از مرز آستارا و ۱۱۵ هزار و ۵۷۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: محورهای شریانی استان گیلان تحت پوشش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور قرار می‌گیرند.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه است، از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه و نیز ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی جدید در قالب ۶ محور خبر داد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، سال جاری، طرح‌های هفت‌گانه ارتقای ایمنی با جدیت از سوی این اداره‌کل پیگیری و اجرا می‌شود.

خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از برنامه‌ریزی برای افتتاح شش مجتمع جدید خدماتی رفاهی در محورهای این استان تا دو ماه دیگر خبر داد.

آذربایجان شرقی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آمادگی این بنیاد برای در اختیار قرار دادن زمین و واگذاری تسهیلات مورد نیاز به منظور بازسازی منازل مسکونی تخریب شده ناشی از سیل در آذربایجان شرقی خبر داد.

اصفهان

در آئین کلنگ‌زنی احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان به سمت خمین این محور یکی از اولویت‌های راهسازی جهت تسهیل در ارتباط بین شهرستانی و به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ معرفی شد.

ایلام 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه این استان مقام نخست کاهش تصادفات جاده‌ای سال ۹۵ را کسب کرده از کاهش ۳۰درصدی تصادفات در محورهای ایلام خبر داد.

اردبیل 

معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان اردبیل، ایجاد یک پارک لجستیک یا همان بندر خشک در استان اردبیل عملیاتی و اجرایی می‌شود.

همدان

استاندار همدان گفت: همزمان با اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - تهران با حضور رئیس‌جمهوری به این استان ۳۰۰ طرح بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین از روند اجرایی پروژه راه‌آهن همدان – تهران بازدید کرد.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از بازدید میدانی اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری از شهرهای استان کرمان خبر داد.

قزوین

همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس‌جمهور، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی استان ارائه داده و گفت: در دولت یازدهم ۴۰۰ کیلومتر از سوی مدیریت ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل به راه‌های استان افزوده شده و ۲۳ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد.