شناسهٔ خبر: 39748 - سرویس مسکن و شهرسازی

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز/ شروع عملیات احداث تونل درمحور طالقان – هشتگرد/ آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه راهسازی در خوزستان/ اجرای ۲۵ طرح بازآفرینی در محله‌های هدف اردبیل

گزارش آخر هفته  بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز و حضور در جلسه ستاد بازآفرینی استان، شروع عملیات احداث تونل درمحور طالقان – هشتگرد استان البرز، آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه راهسازی در خوزستان و اجرای ۲۵ طرح بازآفرینی در محله‌های هدف اردبیل از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد.

مرکزی

مدیرساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی از احداث ۴۳ دستگاه پل و آب رو در محورهای این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

ایرانشهر

فاز یک پروژه احداث محور روستایی اسفند - زبرنگ به طول ۸ کیلومتر در دلگان به بهره‌برداری رسید.

کهگیلویه و بویر احمد

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: افزون بر ۱۰هزار میلیارد ریال ظرف سه سال گذشته دولت تدبیر و امید در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای اعم از بزرگراه، راه اصلی و روستایی در این استان هزینه شده است.

خوزستان

با حضور استاندار خوزستان عملیات اجرایی چهار پروژه در حوزه راه روستایی و اصلی در مناطق باوی و بخش غیزانیه اهواز آغاز و یک پروژه نیز افتتاح شد، این در حالیست که به گفته استاندار خوزستان در سال گذشته با وجود تخصیص اعتبارات پایین، ۲۷۵ کیلومتر جاده در استان افتتاح شده و با وجود مشکلات بسیار هیچ‌گاه اجازه توقف پروژه‌ها داده نشد.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از اصلاح پیچ ورودی نهاوند با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال تا عید فطر امسال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از آزادسازی ۱۰ هکتار از اراضی ملی در حوزه شهرستان ملایر خبر داد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از شروع عملیات احداث تونل به عنوان قطعه دوم درمحور طالقان – هشتگرد همچنین برنامه‌ریزی برای بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهرهای محمدشهر، کمالشهر و نظرآباد خبر داد و گفت: از واحدهای مسکن مهر باقی مانده ۱۰ هزار واحد در تعهد این اداره‌کل و متعلق به شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر است که تا پایان امسال تحویل داده می‌شوند.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نخستین جلسه هیات چهار نفره استان در سال ۹۶ ضمن تأکید بر رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان گفت: حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق و لزوم پیش‌بینی راهکارهای مورد نیاز برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی بر اساس آیین‌نامه به ویژه برای ساختمان‌های بلندمرتبه از مهم‌ترین موارد در ساختمان‌سازی است.

هرمزگان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: طرح تفصیلی شهر بندر سیریک پس از تصویب طرح جامع این شهر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تأیید در جلسات کمیته فنی کمیسیون ماده پنج، در محل استانداری هرمزگان در کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از رفع تصرف حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های استان گلستان طی یک سال گذشته خبر داد.

تهران

فرماندار شهرستان دماوند به موضوع بلندمرتبه‌سازی در شهرهای شهرستان اشاره کرد و افزود: باید بلند مرتبه‌سازی توسط شهرداری‌ها جدی گرفته شود و طبق مصوبات از ایجاد ساختمانهای بلند مرتبه با توجه به امکانات محدود ایمنی و امدادرسانی جلوگیری به عمل آید.

اردبیل 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تکمیل جاده کلور به درام در شهرستان خلخال شاهد کاهش ۸۰ کیلومتری در مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان جزییات روند پیشرفت پروژه‌های احداث چهارخطه اردبیل – فیروزآباد و اردبیل- مشکین شهر- اهر از اجرای ۲۵ طرح بازآفرینی در محله‌های هدف استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۹ هزار و ۲۴۱ واحد مسکن مهراستان یعنی حدود ۹۵ درصد واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: بنا بر آمار پزشکی قانونی در دو ماه ابتدای امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳۸.۱ درصد کاهش مواجه شده است.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تمدید کارت هوشمند رانندگان استان بر اساس بخش‌نامه جدید در حال اجرا است.

آذربایجان شرقی

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه به استان آذربایجان شرقی از سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان تبریز بازدید کرد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری آذربایجان‌شرقی گفت: جلسه هماهنگی احیاء مجموعه تاریخی صاحب آباد تبریز و انجام مطالعات بافت تاریخی تبریز با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و هیات همراه، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران استانی ذیربط در محل استانداری برگزار شد.

کرمان جنوبی

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های کرمان جنوبی از آسفالت یکهزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی در این منطقه خبر داد و گفت: اداره‌ کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی برای تکمیل راه‌های روستایی منطقه نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۲۷۰۰ میلیارد ریالی دارد.