شناسهٔ خبر: 43618 - سرویس ریلی

مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

افتتاح ۲ قطعه اول آزادراه ارومیه- مراغه با حضور رئیس مجلس/ آغاز عملیات ساخت محور دبیران - فسا در فارس/ افتتاح بیش از یکهزار مسکن مهر مازندران با حضور مهرآبادی

طرح افتتاح ۲ قطعه اول آزادراه ارومیه- مراغه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی در استان آذربایجان غربی، /آغاز عملیات ساخت محور دبیران - فسا در فارس، افتتاح بیش از یکهزار مسکن مهر مازندران با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و بهره‌برداری از فاز اول پروژه بهسازی کانال به شهرک صنعتی رشت به گفته مدیرکل راه و شهرسازی این استان از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها و برابر ماده ۷ قانون ایمنی راه و راه‌آهن و همچنین، با مشارکت دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تخصصی پیشگیری از تخلفات رانندگی، برخورد قانونی با دستفروشان حاشیه راه‌های استان، تشدید شد.

قطعات یک و دو پروژه ملی ساخت آزادراه ارومیه- تبریز به طول ۴۰ کیلومتر با حضور مسئولان بلندپایه کشوری در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

لارستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از آفالت فاز نخست محور چک چک - گراش در این منطقه خبر داد.

آذربایجان غربی

قطعه های یک و ۲ آزادراه ارومیه - تبریز به طول ۴۰ کیلومتر با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل به بهره برداری رسید.

همدان 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت بیش از ۲۸۰ نيروی راهدار كاردان و كارشناس در سطح استان خبر داد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از راه‌اندازی ثبت تخلفات ساختمانی و شهرسازی استان در سامانه شهراه همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت فنی ساختمان‌ها، افزایش کیفیت فضاهای شهری و همچنین افزایش بهره‌وری مصالح، انرژی و سرمایه ملی از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

گیلان 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جریان بازدید از فاز دوم پروژه بهسازی و تعریض محور راه کانال به شهرک صنعتی و پل شهرک صنعتی رشت گفت: فاز دوم این پروژه به طول ۴.۵ کیلومتراست و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مازندران 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور تا اتمام این طرح باقی مانده که ازاین تعداد ۱۱۰ هزار واحد به دلیل نداشتن امکانات ازجمله مدرسه فاقد متقاضی است.

ایلام 

آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی محور اربعین در بازدید استاندار ایلام، معاون امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران و مسئولان استان ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

اصفهان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: صدور پروانه بر اساس چیزی غیر از مصوبات کمیسیون ماده ۵ با روح نظم و انضباط شهری و کاری که این کمیسیون برای شکل‌گیری این نظم در حال انجام آن است سازگاری ندارد.

خوزستان 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح پل هلایجان و جاده‌های طرفین آن در محور ایذه – باغملک خبر داد.

کرمان

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دفتر منطقه‌ای جنوب شرق کشور گفت: با مطالعات میدانی، تلفیق اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی تعداد ۱۴ گسل در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر کرمان شناسایی شده است.

کرمانشاه 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تا قبل شروع سفرهای اربعین حسینی، ۱۵ کیلومتر از بزرگراه اسلام‌آباد غرب-حمیل تکمیل می‌شود.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد: از ابتدای سال ۹۶ در کرمان جنوبی ۸۸.۵ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که ۳۰ کیلومتر آن تا کنون آماده آسفالت است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی  ۲۳ هزار و ۹۹۶ متر مربع زمین رفع تصرف شده در این شهرستان به دولت بازگردانده شد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم آغاز عملیات احداث محور دبیران به فسا از این محور به عنوان میانبر بین شهرستان‌های فسا، زرین‌دشت و لارستان نام برد.

امروز کلنگ آغاز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت قادرآباد-دشت مرغاب شهرستان خرم بید با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استانی و محلی به زمین زده شد.

اردبیل

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اردبیل با تأکید براینکه ۳۰ درصد از مساحت شهری استان جزو محلات هدف بازآفرینی است گفت: طبق سرشماری انجام شده جمعیتی بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۴۱۳ نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در دیدار با فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی و اصلاح نقاط پرتصادف در استان، سوانح جاده‌ای و تلفات ناشی از آن را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

خراسان جنوبی

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اعلام کرد: در مرداد ماه سال جاری  تعداد ۶۵۸۱ نفر اتباع ايرانی وخارجی از پايانه مرزی ماهيرود تردد داشته‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: ایمن‌سازی ۱۴ مدرسه حاشیه راه‌ها از ابتدای سال ۹۶ در استان خراسان جنوبی اجرائی شده است./