شناسهٔ خبر: 47936 - سرویس جاده‌ای

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن محله سیروس تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی/ اعلام جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی ۳ استان/ اتمام عملیات ریل‌گذاری ایستگاه راه آهن نقده - ارومیه

احداث کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن محله سیروس تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی به عنوان آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان تهران، بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهراز سایت مسکن مهر شهرستان اهواز، اعلام جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی ۳ استان، اعلام خبر اتمام عملیات ریل‌گذاری ایستگاه راه آهن نقده - ارومیه از سوی مدیرکل راه و شهرسازی آذبایجان غربی و انتصاب مدیرکل جدید راه و شهرسازی گلستان از سوی وزیر راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

آذربایجان غربی

تعیین و تکلیف اراضی پادگان لشکر، اصلاح محدوده قانونی شهر ارومیه درقالب مطالعات طرح تفصیلی، بهره برداری از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در شهریورماه امسال و اتمام عملیات ریل گذاری حد فاصل ایستگاه راه آهن نقده تا ایستکاه راه آهن ارومیه از بارزترین فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی استان در ماههای گذشته است.

ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به استقرار نیروهای راهداری در ۱۵ گردنه استان، از فعالیت ۳۰۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی خبر داد.

گلستان

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی، حسین محبوبی را به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب کرد.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد در مجموع دارای ۴۰ کیلومتر لاین رفت و برگشت است که تاکنون ۷۰ درصد مسیر رفت آن ساماندهی شده است، این در حالیست که به گفته وی در ۹ ماهه امسال میزان جابجایی کالا در ناوگان حمل‌ونقل استان لرستان با ۱۹ درصد افزایش همراه بوده است.

کرمانشاه

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ۳۹ هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی در شهر و روستا در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است که آواربرداری هشت هزار و ۱۵۳ واحد انجام شده است.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اجرای روکش آسفالت در ۱۸۰ کیلومتر از جاده‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه معاونین اداره کل از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار و گرمی بازدید کرد.

اصفهان

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین شهرستان، مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک مورد بررسی قرار گرفت.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اعلام این که بیش از ۵۰ درصد حوادث در کشور در حوزه ساخت و سازها و کارگاه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد، گفت: این در حالی است که در دنیا سهم حوادث در بخش ساختمانی ۱۷ درصد است.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از انجام اقدامات ایمن‌سازی و نصب گارد ریل در محدوده کانی نیمه روژه به اصحاب بخشی از قطعه ۵ پروژه بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گزارشی جزئیات رفع تصرف از اراضی ملی در استان کردستان را تشریح کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر ۲۲۳ هزار و ۴۵۰ مترمربع از اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شده است.

خراسان جنوبی

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۳۴ سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت متوسط در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۴۹ هزار تخلف سرعت در ۹ ماهه امسال در محورهای خراسان جنوبی ثبت شد.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان از افزایش آمار تصادفات منجر به فوت در بزرگراه‌های استان کرمان خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در راستای رسیدگی به تخلفات رانندگان، شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر در هشت‌ماهه نخست امسال جمعاً ۲۳۵ مورد در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی پس از بازدید از چند پروژه راه شهرستان خدابنده، با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، فرماندار شهرستان طارم و با همراهی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان از چند پروژه راه شهرستان طارم بازدید کرد.

خوزستان

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه مسکن مهر ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز گفت: پروژه مسکن مهر نفت اهواز طبق برنامه زمان‌بندی شده باید پیش برود و بخشی از پروژه پیش از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

همدان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ورودی نهاوند به آورزمان که یکی از نقاط حادثه‌خیز این محور بود به بهره‌برداری رسید.

سمنان

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای از مدیرکل راه و ترابری استان سمنان به خاطر عملیات بهسازی راه اصلی سمنان- فیروزکوه و واگذاری امور راهداری به بخش خصوصی به منظور افزایش بهره‌وری تشکر کرد.

مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با اشاره به سهم ۱۰ درصدی استان مازندران در ترددهای کشور، از فعالیت ۳۲۰ نیروی راهداری و ۴۵ دوربین نظارت تصویری در این استان خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اتفاق اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاون عمرانی استان مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی، نمایندگان مردم بابل و ساری در مجلس، فرماندار بابل و سایر مسئولین استانی و شهرستانی از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در بابل بازدید و برای تأمین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی آن قول مساعد دادند.

تهران

رئیس مرکز پیشگیری و بحران شهر تهران بر لزوم همکاری همه سازمان‌ها برای پیشگریی از زلزله تهران تأکید کرد و گفت: باید سامانه هشدار سریع زلزله نصب شود، چرا که در دنیا این سامانه‌ها نصب شده و می‌توانیم فاصله موج پی و اس را اندازه‌گیری کنیم تا ۱۰ ثانیه قبل از زلزله را متوجه شد.

مراحل عملیاتی نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری در مناطق ناکارآمد با کلنگ‌زن پروژه ۱۰۰ واحدی مسکون درمحله سیروس تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از بازنگری در طرح توسعه و عمران شهر کمیجان خبر داد.

قم

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه قم – سلفچگان در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر و با اعتباری قریب ۱۰ میلیارد ریال در کیلومتر ۳۵ باند رفت محور قم – سلفچگان در حال احداث است.

قزوین

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ارتقای کیفیت، ایمنی و پایداری ساخت وساز و برخورداری ساکنان از زیرساخت‌ها و خدمات مطلوب شهری از اولویت‌های وزات راه و شهرسازی در حوزه بافت‌های ناکارآمد شهری می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تأکید وزیر بر ارائه خدمات شهری و روبنایی در پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد: تاکنون برای خدمات زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان ۱۱ میلیارد تومان هزینه انجام داده‌ایم و ۱۴ میلیارد تومان نیز برای ساخت هفت پارک محلی، کلانتری و خرید نردبان آتش‌نشانی صرف شده است.

گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به خدمات رسانی ۴۸۲ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی گفت: ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی سال ۹۶ به تجهیزات و ماشین آلات تخصیص داده ایم تا دستگاه‌های مورد نیاز را خریداری و به ناوگان موجود اضافه کنیم.

خراسان رضوی

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: سهم ایران در بخش‌های ساختمان‌سازی اقتصادی ۲۰ درصد است در حالی که نرم آن در نقاط دیگر دنیا ۳ تا ۶ درصد می باشد. وقتی سهم ساختمان‌سازی در کشور افزایش می یابد مشکلات خاص خود را بوجود می آورد که افزایش قیمت زمین‌های شهر یکی از آنها است.