شناسهٔ خبر: 49857 - سرویس وزارتی

جستجوها ادامه دارد:

آخرین خبرها از دومین روز سانحه هواپیمای شرکت آسمان/ وزیر راه و شهرسازی به یاسوج رفت/ ادامه جستجوها برای یافتن هواپیما

سفر وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه چند تن از معاونین خود در حوزه حمل و نقل به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون حادثه ناگوار سقوط هواپیمای آسمان در مسیر تهران - یاسوج عازم استان کهگیلویه و بویر احمد و وارد فرودگاه یاسوج شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز صبح ۳۰ بهمن جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم استان کهگیلویه و بویر احمد شد و با هواپیما وارد فرودگاه یاسوج شد.

در این سفر رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی وی را در این سفر همراهی می کنند.

گفتنی است هواپیمای ATR مدل ۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان روز گذشته پس از ۵۰ دقیقه پرواز از فرودگاه مهرآباد به سمت یاسوج در ۱۴ مایلی فرودگاه این شهر از صفحه رادار ناپدید شد.

براساس شواهد و بررسی‌ها به دست‌ امده خبر سقوط این هواپیما در حوالی روستای بیده واقع در منطقه کوهستانی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تأیید و اعلام شد که این هواپیما به کوه دنا برخورد و سقوط کرده است.

.................................

آخرین اخبار از نخستین روز سقوط پرواز ساعت ۸:۵۴ تهران - یاسوج

شرایط بد جوی عامل بی نتیجه ماندن عملیات جستجو هواپیمای «ای تی آر»

آغاز روز دوم جست‌وجوی لاشه هواپیمای تهران- یاسوج با ۸۰ تکنسین

تکذیب مجهزنبودن هواپیمای آسمان به سیستم مکان‌یاب

استفاده از پهبادهای نظامی در عملیات جستجوی لاشه هواپیمای آسمان

۵۰ درصد هواپیماهای ناوگان هوایی زمین‌گیر است/ تعصب ملی و انگیزه در کشور کم شده است‌

سقوط هواپیما یا سقوط اخلاقی منتقدان دولت؟

پرواز بالگرد‌ها بر فراز دنا برای یافتن لاشه هواپیمای تهران- یاسوج

سفر هیئت ۷ نفره فرانسوی جهت بررسی ابعاد سانحه هوایی به ایران

جست وجو برای کشف لاشه هواپیما در سه نقطه انجام می‌شود

فیلم: سفر وزیر راه و شهرسازی به یاسوج و مشاهده منطقه احتمالی سقوط هواپیمای آسمان

رصد منطقه وقوع سانحه ATR با ۱۰ پهپاد و ۳ بالگرد/ جست وجو تا پیدا شدن لاشه هواپیما متوقف نمی‌شود‌

توسعه چشمگیر فرودگاه یاسوج و افزایش تعداد پروازها طی چند سال اخیر/ بازدید میدانی با هلیکوپتر هلال‌احمر

عملیات جستجوی یافتن هواپیمای حادثه‌دیده از قله دنا تا یاسوج/ بهره‌گیری از پهبادها و سیستم‌های ماهواره‌ای در فرآیند جستجو

فرودگاه یاسوج در بهترین نقطه برای فرود قرار دارد/ نبود تجهیزات رادار و ناوبری در این فرودگاه کذب است

...................................

گفتنی است عملیات جستجو لاشه آن همچنان از سوی گروه‌های امدادی و چندین تن از کوهنوردان حرفه‌ای استان‌های مجاور ادامه دارد.

از این رو وزیر راه و شهرسازی پس از وقوع این حادثه با حضور در ستاد بحران سازمان هواپیمایی کشوری به بررسی اولیه این سانحه پرداخته و در جمع خبرنگاران گفت: در تماسی که با شرکت ای تی آر در فرانسه داشتیم از این شرکت خواستیم که نمایندگان خود را به ایران اعزام کند تا برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه به محض وقوع سانحه براساس ماده ۲۲ قانون هواپیمایی کشوری کاری که می باید انجام می دادیم ستاد بررسی سانحه بود که بلافاصله تشکیل شد و این ستاد ۱۱ گروه دارد که ابعاد مختلف سانحه را بررسی می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از بررسی سانحه این ۱۱ گروه با اطلاعات دقیقی که به دست می آورند علت سانحه را اعلام خواهند کرد.

آخوندی افزود: علاوه بر این ستاد سانحه، ستاد دیگری را تشکیل دادیم تا بر این ستاد نظارت بکند و رسیدگی ها به صورت دقیق انجام شود و فرآیند حادثه لحظه به لحظه صورت بگیرد./