شناسهٔ خبر: 49800 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

منابع خبری اعلام کردند:

آخرین اخبار از سقوط پرواز ساعت ۸:۵۴ تهران - یاسوج/ اعزام تیم سازمان هواپیمایی به منطقه/ ۶۵ مسافر و خدمه جان باختند/ هواپیما نقص فنی نداشت

طرح رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص حادثه پرواز تهران - یاسوج بیان کرد: هواپیمای آسمان ساعت ۸:۵۴ دقیقه صبح امروز تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده و دقایقی بعد از سوی مرکز کنترل فضایی کشور اعلام شد که این هواپیما از صفحه رادار ناپدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، ساعت ۸:۵۴ صبح امروز یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شده است.

مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره به فارس گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

طباطبایی بیانکرد: در حال حاضر تیم فرودگاهی در تهران و استان کهگیلویهو بویراحمد پیگیری موضوع است، بسیج نیروها انجامشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا احتمال سقوط این هواپیما وجود دارد؟ موضوع را تأیید کرد وگفت: هر احتمالی وجود دارد وهواپیمایی اسمان کماکان پیگیری موضوع است.

این هواپیمای ATR حامل ۶۵ مسافر و خدمه بود.

برخی منابع گفتند هواپیمای فرودگاه یاسوج که از تهران به سمت یاسوج در حرکت بود دقایقی از صفحه رادار محو شد.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس دارد که به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کند.

سرپرست اورژانس کشور گفت هواپیمای تهران ـ یاسوج که از صبح امروز از رادار خارج شده بود، در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرده است.

نیروهای اورژانس جهت کمک به حادثه‌دیدگان احتمالی در حالت آماده‌باش هستند.

................................

وزیر راه و شهرسازی مسئول تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان شد

تکذیب خبر نقص فنی هواپیمای حادثه دیده از سوی شرکت هواپیمایی آسمان

تشکیل جلسه فوری ستاد رسیدگی به سانحه هواپیمایی آسمان در ۴ استان

اسامی مسافران پرواز تهران- یاسوج

عابدزاده مسئول تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپيما و ۱۱ گروه تخصصی شد

تقی‌زاده مأمور تشکیل هیأت تخصصی بر فرآیند رسیدگی سانحه هواپیمای شركت آسمان شد

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت سانحه سقوط هواپیما در مسیر تهران- یاسوج

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری

ابراز همدردی وزیر راه و شهرسازی با خانواده سانحه‌دیدگان حادثه سقوط هواپیما

مدیر فرودگاه یاسوج نبود رادار در این فرودگاه را تکذیب کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی مرجع انتشار اخبار معتبر حادثه هواپیمای آسمان شد

تنها مرجع تعیین علت سانحه، کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است

رئیس قوه قضاییه جان باختن جمعی از هموطنان در سانحه هوایی را تسلیت گفت

تصاوير ستاد بحران در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی

عملیات تجسس هواپیمای حادثه دیده در شب هم ادامه دارد

خلبانان برجسته ایمنی هواپیمای آسمان را تایید کردند

هیچ تقویمی برای پایان پرواز هواپیما وجود ندارد

تمام موارد از زمان اخذ مجوز پرواز تا لحظه قطعی ارتباط بررسی شد/ مشکلی از لحاظ فنی و قانونی وجود ندارد

خلبان در نوار مکالمات گزارشی از احساس خطر نداده است

.................................

بروجردی: هواپیمای تهران-یاسوج بر اساس مشاهدات مردمی سقوط کرده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای تهران - یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.

ایسنا نوشت، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۵۹ مسافر و ۶ خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

وی افزود: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

همچنین رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص این حادثه بیان کرد: هواپیمای آسمان ساعت ۸:۵۴ دقیقه صبح امروز تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده و دقایقی بعد از سوی مرکز کنترل فضایی کشور اعلام شد که این هواپیما از صفحه رادار ناپدید شده است.

وی همچنین ضمن تأیید خبر سقوط این هواپیما بیان داشت: با توجه به شواهد موجود این هواپیما در نزدیکی شهرستان سمیرم سقوط کرده که جزئیات بیشتر این حادثه هم‌اکنون در جلسه کمیته بحران سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی است.

۶۶ مسافر و خدمه جان باختند

طباطبایی مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در تشریح جزئیات بیشتر این حادثه اعلام کرد:  هواپیمای ATR مدل ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان حدود ساعت ۸ صبح امروز فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرده و در حوالی ساعت ۸:۵۰ دقیقه از صفحه رادار ناپدید شد.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از جستجو‌ها و همکاران ما در شرکت هواپیمایی مطلع شدیم که هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج، در نزدیکی روستای بیده به کوه دنا برخورد و سقوط کرده است.

به گفته وی تعداد ۵۹ مسافر ، ۲ خلبان و کمک خلبان، ۲ مهماندار و ۲ تن از عزیزان امنیت پرواز در این پرواز به شماره ۳۷۰۴ حضور داشته‌اند.

هواپیما نقص فنی نداشت

یک مقام مسوول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت: نقص فنی هواپیمایی ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به صحبت‌هایی که درباره نقص فنی هواپیمای ATR که ساعاتی پیش در منطقه سمیرم سقوط کرده است گفت:‌نقص فنی این هواپیما کاملا شایعه است چراکه اگر این هواپیما نقص فنی داشت سازمان هواپیمایی اجازه پرواز به آن را نمی‌داد.

وی افزود: علت سانحه شرایط جوی و مکان نامناسب فرودگاه یاسوج بوده است. متاسفانه فرودگاه یاسوج در رشته کوه‌های دنا احاطه شده است و همین موضوع باعث شده فرود هواپیماها بسیار سخت باشد و به طور قطع در شرایط جوی نامناسب امکان سانحه‌های هوایی در این منطقه وجود دارد.

اعزام ۱۰ تیم واکنش سریع هلال احمر به محل سقوط هواپیما

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان اعلام کرد: ۱۰ تیم واکنش سریع هلال احمر از ۴ شهرستان نزدیک به محل سقوط هواپیما در سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان، به این محل اعزام شدند.
شهریار انصاری به خبرنگار ایرنا گفت: این تیم ها متشکل از تجاتگران، خودروهای نجات و امداد با تجهیزات امدادی کامل هستند.

وی ادامه داد: یک فروند بالگرد نیز از هلال احمر اصفهان به محل سقوط واقع منطقه پادنای سمیرم اعزام شد.

تاکید بر عدم انعکاس اخبار غیرکارشناسی در رسانه‌ها

جعفرزاده همچنین با تأکید براینکه تیم بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در حال اعزام به محل حادثه هستند گفت: قطعا تا پیش از انتشار اطلاعات دقیق از این حادثه انتشار هرگونه خبری غیرکارشناسی بوده و از سوی سازمان هواپیمایی تأییر نیم‌شود.

نظر شما