شناسهٔ خبر: 100042 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

توافق وزارتخانه‌های راه و صمت برای پیش‌خرید مصالح ساختمانی/تاکید بر کاهش بوروکراسی بانکی در نهضت ملی مسکن/شناسایی ۹۰۰ شهر برای اجرای قانون جهش تولید مسکن/ کشور کارگاه ساخت مسکن می‌شود

شهر تهران توافق وزارتخانه‌های راه و صمت برای پیش‌خرید مصالح ساختمانی و تاکید بر کاهش بوروکراسی بانکی در نهضت ملی مسکن، بخشی از مهمترین اخبارحوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

وزارتخانه‌های راه و صمت برای پیش‌خرید مصالح ساختمانی توافق می‌کنند

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به توافق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت برای پیش‌خرید مصالح ساختمانی، گفت: با اجرای نضهت ملی مسکن، کشور را تبدیل به کارگاه ساختمان خواهیم کرد و از این طریق صنایع مختلف فعال و اشتغال در کشور ایجاد می‌شود.

بررسی آخرین وضعیت تجهیز بیمارستان کوثر و سالن آمفی تئاتر سمنان

وزیر راه و شهرسازی در جریان دومین روز سفر خود به استان سمنان از بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بازدید کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز تجهیز این طرح تامین می‌شود.

لزوم توجه به پدافند غیرعامل در طراحی و احداث شهرهای جدید

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز کشور نیازمند توجه به پدافند غیرعامل است. هرچه به سمت تکنولوژی و هوشمندسازی سامانه‌ها حرکت‌ می کنیم، این نیاز بیشتر می‌شود، بنابراین لازم است که حوزه پدافند غیرعامل خود را با پیشرفت تکنولوژی هماهنگ کند.

شناسایی ۹۰۰ شهر برای اجرای نهضت ملی مسکن

عضو کابینه دولت سیزدهم بر همراهی شهرداران و نظام مهندسی‌ها برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: بانک‌ها مکلف هستند تا ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت۱۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در سمنان

وزیر راه و شهرسازی در جریان روز دوم سفر خود به استان سمنان از روند ساخت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن بازدید کرد.

بانک مسکن می تواند بازوی اصلی و پیشران نهضت ملی مسکن باشد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بوروکراسی بانکی در نهضت ملی مسکن باید کاهش پیدا کند، گفت: بانک مسکن می تواند بازوی اصلی و پیشران نهضت ملی مسکن باشد.

تشکیل کارگروه‌های مشترک شهرداری و وزارت راه برای مسکن، شهرسازی و حمل‌ونقل

دیدار وزیر راه‌وشهرسازی و شهردار تهران در راستای تبادل نظر درباره مسائل مربوط به حوزه مسکن، شهرسازی و حمل‌ونقل، مقرر شد دو کارگروه‌ مشترک در موضوعات مسکن و شهرسازی و حمل‌ونقل تشکیل شده و در فرصتی یک‌ماهه به جمع‌بندی مشخصی از پیشنهادها برسند.

اجرای بیش از ۵۳۴ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور

معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی با اعلام این مطلب که بیش از ۵۳۴ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در حال اجراست از تکمیل و تحویل ۲ میلیون و ۶۱ هزار واحد مسکونی مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد و تعداد واحدهای نیمه‌تمام را ۱۴۳ هزار واحد برشمرد.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی خسارات ناشی از زلزله در استان‌های خوزستان و چهارمحال‌و‌بختیاری

هیات‌وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی اماکن مسکونی، شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی خسارت‌دیده از زلزله در استان‌های خوزستان و چهارمحال‌و‌بختیاری موافقت کرد.

اعلام آمادگی بانک مسکن برای اجرای نهضت ملی مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از اعلام آمادگی کامل آن بانک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خبر داد.

افزایش نوسازی واحدهای بافت فرسوده به ۱۵۰ هزار واحد در سال

معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی به تشریح برخی از برنامه‌های آتی آن معاونت پرداخت و از افزایش نوسازی واحدهای بافت‌فرسوده به ۱۵۰ هزار واحد در سال، خبر داد.

اصلاح ماده ۳۵ آیین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی ابلاغ شد

معاون مسکن و ساختمان طی مکاتبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان، اصلاح ماده ۳۵ آیین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی را ابلاغ کرد.