شناسهٔ خبر: 100044 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز نوسازی ناوگان جاده‌ای در یک ماه آینده با مشارکت وزارتخانه‌های راه و صمت/بهره‌برداری از فاز یک محور سمنان-فیروزکوه/امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی جاده‌ای ایران و صربستان

بررسی آخرین وضعیت پروژه های جاده ای استان های بوشهر و فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی2 آغاز نوسازی ناوگان جاده‌ای و ریلی در یک ماه آینده با مشارکت وزارتخانه‌های راه و صمت، بهره‌برداری از فاز یک محور سمنان-فیروزکوه، اتمام قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم با اعتبار یکهزار میلیاردتومان تا پایان ۱۴۰۱ بخشی از مهمترین اخبار حمل‌ونقل جادهای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بهره‌برداری از فاز یک محور سمنان-فیروزکوه

وزیر راه و شهرسازی، دوازدهم و سیزدهم آبان‌ماه به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه راه و شهرسازی به استان سمنان سفر خواهد کرد. فاز یک محور سمنان-فیروزکوه به طول ۱۰ کیلومتر، کلنگ‌زنی قطعه دوم این محور به طول ۲۷ کیلومتر با حضور قاسمی افتتاح شد.

اتمام پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان تا پایان سال با تامین اعتبار ۲۱ میلیاردی پروژه

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به سمنان در بازدید از روند تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی این شهر بر تکمیل آن تا پایان سال تاکید کرد. قاسمی گفت: پروژه طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان طرحی است که سال ها پیش شروع شده اما به دلایل متعددی هنوز تمام نشده و زمان اتمام آن بسیار طول کشیده است. چندین بار پیمانکار عوض شده و گویا در آخرین تلاش ها یک پیمانکار مناسب انتخاب شده و منابع آن کاملا تامین شده است. همچنین، با توجه به تامین ۲۱ میلیارد تومان منابع این پروزه و اینکه این تقاطع یکی از نیازهای مردم سمنان است، لازم است هرچه سریع تر این پروژه تا پایان امسال تمام شود.

آغاز نوسازی ناوگان جاده‌ای و ریلی در یک ماه آینده با مشارکت وزارتخانه‌های راه و صمت

وزیر راه و شهرسازی در شورای اداری استان سمنان از آغاز نوسازی ناوگان جاده‌ای و ریلی در یک ماه آینده با مشارکت وزارتخانه‌های راه و صمت خبر داد و بودجه تخصیص یافته برای توسعه راه‌های سمنان را ۴۰۰ میلیاردتومان برشمرد.

اتمام قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم با اعتبار یکهزار میلیاردتومان تا پایان ۱۴۰۱

عضو کابینه دولت سیزدهم در جریان بازدید از آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان اعلام کرد: قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم با اعتبار یکهزار میلیاردتومان تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری

جلسه پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) برگزار شد.

ابلاغ مصوبه جدید وزارت بهداشت برای ظرفیت مسافر وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری

دستورالعمل جدید وزارت بهداشت برای اجرا از یکم آذرماه ۱۴۰۰ در خصوص الزامات فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی ابلاغ شد.

تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی جاده‌ای ایران و صربستان امضا شد

به دنبال برگزاری دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهور صربستان، در قالب دورسخنی، سند تفاهم‌نامه همکاریهای بین دو کشور امضاء شد.

تسریع و تسهیل در اجرای مصوبات وبازنگری طرح‌های جامع پایانه‌های مرزی

هجدهمین نشست کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، قائم مقام ریاست سازمان واعضای این کمیته برگزار و تسریع و تسهیل در اجرای مصوبات وبازنگری طرح‌های جامع پایانه‌های مرزی تأکید شد.

ایمن‌سازی سالانه ۱۰۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور ‌

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: تا کنون ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در جاده های کشور شناسایی شده که اکنون با کمبود اعتبارات لازم، سرعت اصلاح و ایمن سازی آنها کافی نیست.