شناسهٔ خبر: 100051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

بازگرداندن خانه‌ها به بازار عرضه و تقاضا با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

سامانه املاک اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هدف قانون مالیات بر خانه‌های خالی بازگرداندن خانه‌ها به بازار عرضه و تقاضا است.

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه خود اظهاری مالکان و مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تا پایان آذرماه تمدید شده است، اظهار کرد: طبق آمار تراکم واحدهای مسکونی خالی در جنوب شهر اصفهان بیشتر است و برای مثال تا ۳۲ درصد آپارتمان‌ها در مجموعه شهید کشوری خالی است.  

وی با بیان اینکه اصلی ترین رسالت قانون مالیات بر خانه‌های خالی بازگرداندن این خانه‌ها به بازار عرضه و تقاضا است، تاکید کرد: هدف دریافت اطلاعات مالکان و مستأجران در این سامانه صرفاً برای شناسایی خانه‌های خالی است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه سوداگران مسکن ادبیات خانه‌های صفر کیلومتر را وارد حوزه مسکن کردند، تصریح کرد: با شناسایی خانه‌های خالی سوداگران مسکن نمی‌توانند مستأجران را مجبور به پرداخت اجاره بهای سنگین کنند و یا اگر مالک، خانه را اجاره ندهد مجبور به پرداخت مالیات می‌شود.  

وی با بیان اینکه این موضوع بزرگترین حسن ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان و قانون مالیات بر خانه‌های خالی است ابراز امیدواری کرد: تا از پایان آذر ماه با اجرای این قانون شاهد بهبود شرایط مسکن باشیم.