شناسهٔ خبر: 100058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزاریش نرخ کرایه بین شهری از ۱۶ آبان ماه؛

افزایش ۱۵ درصدی نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری

سواری های کرایه ای بین شهری - استان سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری در استان از ۱۶ آبان ماه همزمان با سراسر کشور ۱۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام به دلیل افزایش هزینه های حق تمبر صورت وضعیت مسافری و همچنین افزایش هزینه های تعمیر، نگهداری، لوازم یدکی و مصرفی مانند لاستیک و روغن خودروهای سواری کرایه بین شهری در نشست شورای عالی این سازمان به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۹۱ دستگاه سواری کرایه برون شهری فعال در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال ارائه خدمت هستند که این افزایش نرخ قیمت شامل آنها می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در خصوص سقف مسافرگیری در ناوگان سواری‌های بین شهری گفت: در حال حاضر به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد مسافر در ناوگان سواری یک نفر در صندلی جلو و دو نفر صندلی عقب سوار می شوند و حداکثر با سه مسافر، می‌بایست تردد داشته باشند.

باقری با بیان اينکه استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای رانندگان و مسافران در داخل خودروهای سواری کرایه بین شهری اجباری است، خاطر نشان کرد: استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری می‌توانند نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ با اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان در میان بگذارند.