شناسهٔ خبر: 100092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف رونق تولید و اشتغال زایی صورت گرفت:

تصویب ۱۰۱ طرح در جلسات کارگروه امور زیربنایی استان قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان قم از تصمیمات مؤثر کارگروه «زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان قم» طی هجده ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری اظهار داشت: کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان قم که دبیرخانه آن بر عهده این اداره کل بوده از فعال ترین کارگروه های استان قم است.

وی افزود: وظیفه ذاتی این کارگروه، بررسی و تصویب کاربری ها یا هر نوع خدمات عام المنفعه در خارج از محدوده شهرها و روستاها است.

صبوری توضیح داد: این خدمات شامل هر نوع کاربری از جمله بهداشتی- درمانی، تولیدی- صنعتی، فرهنگی، آموزش عالی و.... می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا به اکنون تعداد ۱۲ جلسه کارگروه زیربنایی و ۲۷ جلسه گروه کاری تشکیل شده است.

صبوری با اشاره به تنوع بالای مسائل مطروحه این پرونده ها توضیح داد: قبل از طرح و تصمیم گیری در جلسات مذکور، تمام این طرح ها ابتدا در گروه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و درصورت نیاز سرمایه گذاران پروژه ها مطرح و موارد هر پرونده مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

وی در این رابطه افزود: پرونده های موضوعی بررسی شده در جلسه های گروه کاری، پس از طرح در کارگروه و تأیید ، جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می گردد.

صبوری ابراز کرد: در مجموع در هجده ماه گذشته، ۱۰۱ طرح در کارگروه زیربنایی استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به برگزاری جلسات منظم ماهانه در محل استانداری قم و در تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: حاصل این پرونده ها و تصمیم گیری درخصوص طرح های مطروحه، راه اندازی واحدهای صنعتی و صنفی، تولیدی و خدماتی وابسته به بخش کشاورزی یا حمل و نقل، خدمات شهری و مسکن، بهداشت و درمان، انرژی، آب، احداث یا توسعه شهرک های مسکونی، صنعتی، گردشگری، بناهای کارگری و فعالیت های مکمل و پشتیبان بخش کشاورزی بوده است.

صبوری موضوعات کارگروه امور زیربنایی را بسیار متنوع عنوان کرد و افزود: از دیگر پرونده های خاص مطروحه، استقرار پهنه ی کاربری صنایع بزرگ در محدوده نیزار (فولاد غرب آسیا و...)، شهرک صنعتی خصوصی محور قم – گرمسار، کمربندی جدید شهر قم و .... بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: اقدامات این کارگروه با هدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات انجام می گیرد که اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.