شناسهٔ خبر: 100104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان

توسعه بزرگراه کاهش تصادفات رانندگی را سیستان و بلوچستان به همراه دارد

دیدار مدیر کل راه و شهرسازی.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده ای و کاهش تصادفات رانندگی پروژه های گسترده ای را در حوزه توسعه بزرگراه در استان در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده پلیس راه شمال استان گفت: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده ای و کاهش تصادفات رانندگی پروژه های گسترده ای را در حوزه توسعه بزرگراه در استان در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی یکی از راه‌های برون رفت هر منطقه‌ از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ساخت راه‌های ارتباطی به ویژه بزرگراه‌ها عنوان کرد و افزود: این اداره کل به منظور کمک به توسعه هر چه بیشتر استان و کاهش تصادفات با وجود همه محدودیت های منابع مالی در تمامی مسیرهای تحت پوشش کارگاه‌های راه سازی را با اشتغال زایی افزون بر ۲ هزار نفر مورد توجه قرار داده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا  تلاش داریم به منظور افزایش رفاه حال شهروندان گرامی سیستان وبلوچستان در صورت تخصیص اعتبارات و تامین قیر تا پایان سالجاری افزون بر ۴۰ کیلومتر بزرگراه را به بهره برداری برسانیم.
اکبری تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی استان به ویژه شهر زاهدان در محدوده ۲۵ کیلومتری شهرها رخ می دهد این اداره کل به طور ویژه احداث باند دوم را در تمامی ورودی های این کلان شهر استان در حال احداث دارد.

فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار  گفت: در دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه احداث بزرگراه ها مورد توجه قرار گرفته است که نتیجه آن در کاهش تصادفات رانندگی استان به ویژه در محور مواصلاتی پر تردد زاهدان- زابل قابل مشاهده است.
سرهنگ مهدی خمر افزود: سوانح جاده ای یک پدیده اجتماعی است که به منظور کاهش آن در کنار فرهنگ سازی نیازمند توسعه بزرگراه ها هستیم.