شناسهٔ خبر: 100152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

۳۲۷ کیلومتر بزرگراه در اصفهان در دست احداث است

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۳۲۷ کیلومتر بزرگراه در سطح استان در قالب ۴۲ قرارداد فعال در حال احداث است.

 بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با بیان اینکه این اداره‌کل در حوزه ساخت بزرگراهی ۴۲ قرارداد فعال دارد که براساس این قرارداد‌ها طول راهسازی ۳۲۷ کیلومتر است، اظهارکرد: این پروژه‌ها در حال انجام بوده و برخی به دلیل منابع مالی، نیمه فعال هستند.  

 وی افزود: ۵۱۳ میلیارد تومان طرح راه‌سازی در نقاط مختلف این استان در دست احداث وجود دارد که تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان در قالب این قراردادها هزینه شده است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سالجاری ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر از این محورها بصورت چهار خطه زیر بار ترافیک می‌رود.  

 وی خاطرنشان کرد: ساخت یک کیلومتر آزادراه و بزرگراه استاندارد حدود پنج تا ۵.۵ میلیارد تومان هزینه دارد.  

 شاهسوندی با اشاره به اینکه فرآیند راه‌سازی با انجام مطالعات شروع می‌شود، گفت: در زمان حاضر ۲۵ قرارداد مشاور در استان وجود دارد که حدود ۱۹ مورد از آنها در مرحله مطالعه راه ها هستند.  

به گفته وی، پس از انجام مطالعات راه‌ها و ارائه آن به اداره‌کل راه و شهرسازی استان و در صورت تصویب، پیگیری لازم برای جذب اعتبارات انجام می‌شود و در نهایت فرایند انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی شروع می‌شود.