شناسهٔ خبر: 100186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

شمار ثبت نام کنندگان طرح جهش تولید مسکن در سیستان و بلوچستانی از مرز ۲۱ هزار نفر فراتر رفت

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر۲۱ هزار و ۵۷۶ متقاضی طرح جهش تولید مسکن از ۲۸ مهرماه تاکنون در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر۲۱ هزار و ۵۷۶ متقاضی طرح جهش تولید مسکن از ۲۸ مهرماه تاکنون در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن در سامانه ثمن در هفت شهر زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان و جالق در محدوده تحت پوشش این اداره کل در حال انجام است، افزود: بیشترین آمار ثبت کنندگان این طرح در استان با ۱۵ هزار و ۸۷۸ متقاضی به شهر زاهدان اختصاص دارد.

مهدیار ادامه داد: متقاضیان این طرح می‌توانند تا ۲۸ آبانماه از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی  saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب تاکنون، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهری که تقاضا دارند را از جمله شرایط واگذاری مسکن در طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد.

وی بیان کرد: همچنین در پاسخ به مطالبات شهروندان سیستان و بلوچستان علاوه بر شهرهای ذکر شده زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن توسط این اداره کل در شهرهای میرجاوه، گشت، هیدوچ، نوک آباد، زابل، زهک و هیرمند تامین شده که بزودی امکان ثبت‌نام شهروندان در این شهرها در سامانه فراهم خواهد شد.

گفتنی است سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل مستقل راه و شهرسازی در شمال و جنوب است که شهرستان های سراوان، سیب و سوران، گلشن، مهرستان، خاش، تفتان، میرجاوه، زابل، زاهدان، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در محدوده تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال این استان قرار دارد.