شناسهٔ خبر: 100425 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

تامین زمین، پیش‌نیاز ثبت‌نام نهضت ملی مسکن/ ۱۶۵ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ‌زنی است

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زمین ۱۶۵ هزار واحد، آماده کلنگ زنی است، گفت: تا زمانیکه زمین مناسب تامین نشود ثبت نام برای " نهضت ملی مسکن" انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با تیتر امشب ضمن اشاره به استقبال و ثبت نام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط در "نهضت ملی مسکن"، اظهار کرد:  در این دوره که تا پایان آبان ادامه دارد ثبت نام در ۵۲۰ شهر انجام می‌شود.

محمودزاده افزود: سیاست این وزارتخانه آن است که در شهر‌هایی که زمین تامین نشده، ثبت نام را آغاز نکند تا توقع بدون امکان تحقق ایجاد نشود.  بدون تقاضا هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و ثبت نام برای پروژه‌هایی آغاز می‌شود که زمین برای ساخت و ساز آن تامین شده باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: زمین ۱۶۵ هزار واحد، اکنون آماده کلنگ زنی است.  تا ۴ سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان مشخص و ثبت نام شده ساخته می‌شود.

محمودزاده به ۴ شرط متقاضیان مسکن ملی برای ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir اشاره کرد و گفت: برای ثبت نام در سامانه ثمن رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، لازم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: ثبت نام تا ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد.

محمود محمودزاده درباره مجرد‌هایی که می‌توانند در طرح "نهضت ملی مسکن" ثبت نام کنند افزود: ۵ گروه از مجرد‌ها امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره تدابیر دولت برای تضمین کیفیت ساختمان‌های نهضت ملی مسکن گفت: بیمه ۱۰ ساله کیفیت، یکی از تدابیر دولت برای تضمین کیفیت این واحد‌ها است.

وی افزایش و چگونگی پرداخت سقف تسهیلات را به دو صورت به متقاضیان اعلام کرد.

محمود زاده گفت: بیشترین تسهیلات به دهک های اول تا سوم تعلق می‌گیرد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش دولت این است که اقساط تسهیلات "نهضت ملی مسکن" از ۵۰ درصد درآمد خانوار بیشتر نشود.